KE-Jetronic on lambdareguleerimisel, seal pole midagi häälestada. Õhuvoomõõtja reguleerkruvid olid tehasest kaitsekorkide all.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
Re: Autotehnikateema
Päevasõidutuledega sõidu kohustuseta riikidesse toodetud (odav)laterna reflektor võib jäädavalt kahjustuda (reflektor sulab kõveraks ja niit liigub fookusest välja) meie oludes juba nädalaga ja ei olegi vaja 10 aastat kannatada.Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Aug, 2025 9:2210a+ vanuses tuleb rohkem hakata mõtlema laternate vahetamisele. Lihtsalt klaasid ja reflektorid on piisavalt matiks muutunud ja ega see põlemise heleduse kasv ei transformeeru enam eriliseks valgusjõu kasvuks.(Kui tahta vanal autol (15a +) korraliku heledusega esitulesid, siis kõige efektiivsem on panna kapoti alla eraldi kaitsmed + vahereleed koos 2,5mm2 voolujuhtmetega.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kunst on selles, kuidas seda aja jooksul väsinud juhtpead õigesti tööle saada, kogu kraami uuena ($$$) ostmata.KE-Jetronic on lambdareguleerimisel, seal pole midagi häälestada. Õhuvoomõõtja reguleerkruvid olid tehasest kaitsekorkide all.
Sellest veel suurem kunst on Bosch Kugelfischer sissepritse tööle saamine.
Lambda reguleerimine ei tähenda automaatselt nt ülevaatuskõlblikke heitgaase ja ikka tuleb leiutada.
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Aug, 2025 9:39, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma nägin hiljuti vaeva, et osta kaks uut (kuid mitte originaali) mersu W202 esilaternat. Oli suht edutu katse. Parim, mis ma suutsin, oli hankida kaks Valeo toodetud uut laternaklaasi. Lihtsalt keegi on seal originaalsele Hella laterna külge pannud Taiwani (TYC) klaasid. Uusi laternaid oli pakkuda vaid sama Taiwani firma omi (no thanks).
Olin üllatunud, veel 10-15a tagasi oli neid veel üsna vabalt saada, sh Boschi ja Hella tooteid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kuna kõik liikuvad mehaanilised asjad (võllid, laagerdused) kuluvad, siis teatud kulumisastmes tuleb algpunktid uuesti seadistada ja igasugu "korkide eemaldamine" on Jutubi abil nii lihtne, et neid oskab igaüks eemaldada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Igasugu vana- ja hobiautode, mis on pritse peal, üks probleem on need koledad ollused, mis tekivad bensiinist liigse seismisega. Esiti midagi põrandalaki taolist ja siis selle kivistunud ollus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Mina selle väitega ei nõustu. Kui seal poleks vaja midagi häälestada, siis miks on Tallinnas olemas selline firma nagu Speedster (Hannes Krik), kes selliste asjadega juba aastakümneid tegeleb?
https://www.speedster.ee/
Muideks Hannes Krik on väga tark mees ja teinud oma elus korda ilmselt sadu kui mitte tuhandeid Bosch mehaanilise pritsega autosid.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Peale "korkide eemaldamist" paljastuvate kruvide kruttimine ilma arusaamata, mis selle tagajärjel toimub, on väheproduktiivne jamps. Selle tulemusena keeratakse esialgnegi hädine setting nii paigast ära, et asjatundja katkub pärast tükk aega juukseid. Üllatavalt palju kruttijaid ei tea näiteks, mida reguleerib ja mis suunas see sisekuuskandiga keeratav kruvi Boschi õhukulumõõtja küljes. Kõige parem versioon, mida kuulnud olen, et mida sissepoole keerad, seda suuremaks võimsus muutub. Seepärast oldki omal ajal igal endast lugupidavam BMW E30 piloodil need kruvid pea põhja keeratud ja heitgaaside näidud laes.
Sellel kruvil on ka muide tehasest kork ees. Ja olen oma silmaga näinud E30, millel oli see kork alles. 99,9% ei olnud, kuna on juba "tuuning tehtud".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Tavaliselt on sellistel vanadel asjadel juba keegi käinud korke eemaldamas nagu siitki jutust välja tuleb ja tõenäoliselt on rikkis lambda ja /või vaiguga ummistunud kütusedosaatori puhul üritanud midagi välja kruvida. Omal ajal lambda diagnoosmine toimus testri ja lambda pistiku vahetükiga. Viimasti muidugi kellelgi ei olnud ja siis oli diagnoosimine raketiteadus.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma olen telekast paar korda vaadanud 1970ndatel kasutatud Bosch Kugelfisheri elustamist, kui auto on 10a palmi all seisnud. Põhimõtteliselt täis renoveerimine ja seadistamine, hind paar tuhat dollarit. Mingi eriti spets vend LA-s teeb.
Kugelfischer on diisli kõrgsurvepumba kohandus bensiiniautol kasutamiseks. Midagi sellise diisli ridapumba taolist. Töötab muidugi palju madalama survega.

Oma silmaga päris elus näinud pole.
Kugelfischer on diisli kõrgsurvepumba kohandus bensiiniautol kasutamiseks. Midagi sellise diisli ridapumba taolist. Töötab muidugi palju madalama survega.

Oma silmaga päris elus näinud pole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Veakoodide vilgutamine pole kahjuks diagnostika - poleks vaja seda masslevinud väärarusaama levitada. Abiks ehk on aga aju võib täis olla ka vanu või ajutisi veakoode mis sul tõeliselt juhtme kokku jooksutavad. Lisaks komponentide test, live data monitooring jpm. mis kirjaklambriga tegemata jääb. Ja see on ainult mootori pool, muudele süsteemidele (Airbag, ABS, Raadio, võtmed, alarm jne) niimoodi ligi ei pääse.Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Aug, 2025 9:21 Kes tahab kõike ise teha, siis tuleks Saksamaalt otsida näiteks hästi korralik facelifti eelne B-Omega. Seal on 99% ette tulevatest "diagnostika" töödest edukalt kodus tehtavad, pole isegi OBD skännerit tarvis, ühendad diagnostikapesas kirjaklambriga kaks klemmi kokku ja loed armatuurist mootori tule vilkumised kokku.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
See, millest kapten trumm rääkis, on vilgukoodide lugemine. Neid kasutasid tänases mõistes vanad autod, mida liikluses praktikas enam ei kohta. Seega jälle selline 1% tõenäosuse teema, et sellise auto otsa elus sattud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Minul selline oli ja sedasi kirjaklambriga sain kõik vead leitud. Nii vana elektroonikaga autodel on see "diagnostika" nagunii rohkem supiaur. Aga mõte oli selles, et suht põlve otsas remonditav auto oli. Kümmekond aastat tagasi saksamaal neid veel müüdi ja mõni eriti sile maasikas, mille eest küsiti 6000 eurot, julgeti anda ka 6 kuuse garantiiga.
Airbag käis ka seal esinduses, keerasin korra kogemata rool maas, süüte sisse ja siis tuli kõrvad lontis esindusse pöörduda, kes 300 krooni eest selle tule kustutasid.
Saksamaal mobile.de-s on hetkel müüa 102 B-omega pre-FL (1993-2000), kohe nimekirja alguses pakutakse neid 7000 euroga ja läbisõitudega alla 100 000 km (viimast tuleb muidugi kontrollida). Meil lihtsalt sõitsid taolistega rahatud rotid, kes ei raatsinud remonti teha ja nii nad kuusakoski läksidki.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... rel&vc=Car
Airbag käis ka seal esinduses, keerasin korra kogemata rool maas, süüte sisse ja siis tuli kõrvad lontis esindusse pöörduda, kes 300 krooni eest selle tule kustutasid.
Saksamaal mobile.de-s on hetkel müüa 102 B-omega pre-FL (1993-2000), kohe nimekirja alguses pakutakse neid 7000 euroga ja läbisõitudega alla 100 000 km (viimast tuleb muidugi kontrollida). Meil lihtsalt sõitsid taolistega rahatud rotid, kes ei raatsinud remonti teha ja nii nad kuusakoski läksidki.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... rel&vc=Car
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Provokatsioonina küsimus, et kui tester teeb sisult täpselt sama asja, kui davidsoniharald kirjeldas, siis kuidas üks lahendus on korrektsem kui teine? OK, seisupiduri pealelaskmisel vist tester tõesti teeb väikese kontrolli ka (paar korda vabastab - annab järgi), aga sedasama saab teha, kui lülitist seisupidur peale-maha lükata mõned korrad järjest. Tulemus on sama. Testriga muidugi lihtsam, sest ei pea pistikut lahti ühendama, aga ajakulu mõttes vb isegi samaväärsed lahendused mõlemad.kaupo51 kirjutas: ↑06 Aug, 2025 9:00Eks kõike võib teha, aga korrektne oleks seda kõike teha ikkagi diagnostikatestrit kasutades. Kodukasutajal ei pruugi seda jälle olla, töökodades täna reeglina on tester olemas.davidsoniharald kirjutas: ↑05 Aug, 2025 21:18 Me sõbraga tõmbasime selle kaheksanda põlvkonna Golfil pidurite sadula tagant pistiku ära ja kerisime aku laadija klemmide otsa pistetud kruvidega voolu andes kolvi sisse tagasi. Paigaldasime uued klotsid ja jälle aku laadijaga lasime kuni klotsid olid vastas ja siis pistik külge ja tehtud.
Lihtsam kui Mosse trummelpiduri klotside vahetus ja reguleerimine.
Tegelikult ega ma diagnostikaseadme vms kasutamise vastu ei vaidle. Tõenäoliselt on see vähegi isetegemist soovival inimesel ka olemas, need (pool)universaalsed ei maksa tänapäeval suurt midagi (suhteliselt!) ja tasuvad kiiresti ära. Kuna mul on koduses autopargis paar VAG päritolu isendit, siis võin kiita OBDEleven'it, millega on saanud tuvastada nt nii rikkis ABS andureid, DSG mehhatroonikaploki rõhupaagi väsimise kuni lihtsamate mugavusfunktsioonide kodeerimiseni välja. Igasugu muud mudru veel juurde..
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Eks tõde on selles, kas sellest seisupiduri manipulatsioonist jääb auto mällu märk maha või mitte. Kõik, mida auto meelde jätab, ei too kaasa armatuuril veatule süttimist. Nt Volvo talletab endale ära ka elektrilise mugavusvarustuse rikked. Hakkad autot müüma, ostja viib diagnostikasse ja tulevad suvel mittevajaminevad katkised istmesoojendused välja.
Olen aru saanud, et nende elektriliste pidurite näppimisega on ka teatud võimalus näpud vahele jätta, näiteks W211 mersu algusaastatel.
Olen aru saanud, et nende elektriliste pidurite näppimisega on ka teatud võimalus näpud vahele jätta, näiteks W211 mersu algusaastatel.

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Smith ja 1 külaline