Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
EnnR
Liige
Postitusi: 166
Liitunud: 26 Okt, 2023 9:22
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas EnnR »

Kriku kirjutas: 21 Aug, 2025 7:43
... Kemppi seadmed on jõudnud Venemaale (ja otse Vene sõjatööstusse) massilistes kogustes ja tõenäoliselt sanktsioonidest mööda minnes. Ajakirjanike saadetud arveid ja andmeid uurinud Kemppi ütleb aga, et kõik sellised tehingud on toimunud nende teadmata ja on erinevate edasimüüjate soolo
Seega - Eestist Ukrainasse sõdima läinud tüübid võiksid Ukrainas sõdimise asemel hakata elimineerima hoopis Luhamaalt üle piiri (nn "Kasahstani") minevaid kaubavaguneid. Kasu Ukrainale oleks vbl suurem
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Madis Reivik »

Mis takistab rahapatakaga iigorit jalutama stokkerite ja keevitusmaailmade vahel ning ostma kokku ohjeldamatult Kemppi kraami ?
Kuidas Kemppi seda takistada saaks ? Keelaks edasimüüjatel müümise ?

Kõik taandub kahjuks piirikontrollile ja kui see on legaalne siis..
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42778
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

Jah, muidugi saab keelata edasimüüjatel Venemaale müümise.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42778
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

Üks valitsusallikas ütles agentuurile anonüümselt, et maksutõus on vältimatu, kuna vastasel juhul ei suuda riik eelarve täitmist tagada, isegi kui kaitsekulusid kärbitakse. Ühe põhjusena nimetatakse lääne sanktsioonide survet energiaekspordile. „Nafta- ja gaasitulud langevad ja majandus ei suuda seda üleni kompenseerida,“ ütles allikas.

Sama allika sõnul teatatakse septembris avaldatud eelarvedokumendis sõjaliste kulude suhtarvuks 8% SKT-st, ehkki tegelikud kulud on mõnevõrra suuremad. 2026. aastal kulude langetamist ei prognoosita ning 2027. aasta puhul on see võimalik ainult juhul, kui Vene-Ukraina sõda peaks lõppema. „Ka relvarahu korral tuleb mürskude ja droonide tootmist jätkata, ehkki veidi väiksemas mastaabis,“ ütles allikas. „Enne „sõjalist erioperatsiooni“ eksisteerinud taseme juurde ei ole tagasiteed.“

Allikate seas on ka endine Vene keskpanga aseesimees Sergei Aleksašenko, kelle sõnul peab valitsus lisaks maksutõusule tõenäoliselt tegelema ka kulude kärpimisega. Majandusteadlase sõnul puudutab see nii pensionide kui muude sotsiaaltoetuste indekseerimist, nii et need kasvaksid ametlikust inflatsioonist aeglasemalt. Keskpanga väitel on inflatsioon tänavu 6%-7%, kuigi sõltumatutes vaatlejates tekitavad nii väikesed numbrid kahtlust. Tarbijaküsitluse järgi oli Vene majapidamiste ootus inflatsioonile augustis 13,5%.
https://www.delfi.ee/artikkel/120398393 ... kergendama
Seto haidamakk
Liige
Postitusi: 291
Liitunud: 28 Veebr, 2022 19:48
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Seto haidamakk »

Huvitav jutt Orklandia ökonoomika tulevikust.
https://www.youtube.com/watch?v=GCOBoXCbGfw
Kasutaja avatar
PaganHorde
Liige
Postitusi: 4372
Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
Asukoht: www
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas PaganHorde »

lennumudelist kirjutas: 20 Aug, 2025 23:04 Kirjutavad jah.

https://www.themoscowtimes.com/2025/08/ ... ine-a90300

Puudus olevat suurim Kaug-Idas. Ukraina droonilöögid on kuu ajaga rivist välja löönud 13% nafta rafineerimisest. Kasutusele on võetud kupongisüsteem, mis peaks heidutama kütusega spekuleerimist (tuttav süsteem neile, kes nõukogude aja lõppu vaadata saanud).
Kui vaid 13% tekitab nii suure probleemi siis võib vaid ette kujutada mis oleks kui nad saavutaks 50%
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kaupo51 »

Madis Reivik kirjutas: 21 Aug, 2025 10:31 Mis takistab rahapatakaga iigorit jalutama stokkerite ja keevitusmaailmade vahel ning ostma kokku ohjeldamatult Kemppi kraami ?
Kuidas Kemppi seda takistada saaks ? Keelaks edasimüüjatel müümise ?

Kõik taandub kahjuks piirikontrollile ja kui see on legaalne siis..
Tegelikult on asi ilmselt lihtsam, ei pea keegi Stokkeris käima. Inimene on oma loomult ahne ja soovib ikka rohkem raha teenida. Kemppil on olemas koostööpartner -edasimüüja Kasahhis. Siiani on ostnud näiteks mingit keevitusaparaati 100 tk aastas. Nüüd äkki saadab tellimuse 100 aparaati kuus ehk 12 korda rohkem. Soome Kemppi mingi müügidirektor saab aru, et ilmselt nad Venemaale lähevad, aga...rahaline müügiboonus on ju see, mis sunnib selle unustama ja palgapäeval laekub hoopis kopsakam summa pangaarvele. Kasahhi müügimees pigistab silma kinni ja müüb need 100 aparaati Venemaale (kuhu ta varem müünud pole) ja ka tema saab palgapäeval selle eest heldelt tasutud. Ma arvan, et nii need asjad umbes käivad.
Jura
Liige
Postitusi: 607
Liitunud: 20 Aug, 2015 9:46
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Jura »

PaganHorde kirjutas: 21 Aug, 2025 18:49
lennumudelist kirjutas: 20 Aug, 2025 23:04 Kirjutavad jah.

https://www.themoscowtimes.com/2025/08/ ... ine-a90300

Puudus olevat suurim Kaug-Idas. Ukraina droonilöögid on kuu ajaga rivist välja löönud 13% nafta rafineerimisest. Kasutusele on võetud kupongisüsteem, mis peaks heidutama kütusega spekuleerimist (tuttav süsteem neile, kes nõukogude aja lõppu vaadata saanud).
Kui vaid 13% tekitab nii suure probleemi siis võib vaid ette kujutada mis oleks kui nad saavutaks 50%
Olulist vahet pole. Turul on paanika lahti läinud ja kõik, kellel vaba mahutiparki juhtub olema, need selle ka täis ostavad ja X kordse vaheltkasuga maha müüvad. Lisaks läheb lahti massiline varastamine. Suurem defitsiit tekitab kõrgema hinna.

Ainus hea lahendus on ikkagi turg kütusega üle ujutada ja paanika kaob, kui kütust on saada nagu varem. Oma tehaste baasil nad seda enam ei tee, UKR põletab neid ikka järjest rohkem maha. Jääb siis üle import. Näiteks Indiast. Saadavad oma toornafta sinna ja ostavad valmiskütuse Indialt tagasi.

On ka variant, et kütuse hind täiesti vabaks lasta. See viib hinna kosmosesse, mis viib tarbimise alla. Kütus saab olema rõveda hinnaga, aga tanklates on see olemas. Vaesema rahva jaoks saab alati talongid kehtestada. Varastamist see muidugi ei piira.

Miski ei sega seda kõike korraga tegemast - kütuse import, vabam hind ja talongid või kompensatsioonid vaesematele.

Piiriäärsed elanikud saavad hakata Põlvas või Võrus tankimas käima. Või otsivad meie ärikad oma 100 l paakidega autod üles ja hakkavad kütust Luhamaa kaudu Petserisse vedama :lol:

Kas kütuse eksport Läänest Venesse ärina on sanktsioneeritav tegevus?
Kasutaja avatar
AndresK
Liige
Postitusi: 48
Liitunud: 26 Juul, 2009 20:03
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas AndresK »

Tegelikult on asi ilmselt lihtsam, ei pea keegi Stokkeris käima. Inimene on oma loomult ahne ja soovib ikka rohkem raha teenida. Kemppil on olemas koostööpartner -edasimüüja Kasahhis. Siiani on ostnud näiteks mingit keevitusaparaati 100 tk aastas. Nüüd äkki saadab tellimuse 100 aparaati kuus ehk 12 korda rohkem. Soome Kemppi mingi müügidirektor saab aru, et ilmselt nad Venemaale lähevad, aga...rahaline müügiboonus on ju see, mis sunnib selle unustama ja palgapäeval laekub hoopis kopsakam summa pangaarvele. Kasahhi müügimees pigistab silma kinni ja müüb need 100 aparaati Venemaale (kuhu ta varem müünud pole) ja ka tema saab palgapäeval selle eest heldelt tasutud. Ma arvan, et nii need asjad umbes käivad.
Täpne ja tõetruu olukorra kirjeldus. Aga niikaua kui Hiina ja India sanktsioonidega ei ühine, Venemaa majandus ei kuku selliselt, mis sõja lõpetaks.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2024
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Rebane11 »

Praegu on kütusetarbimise tippaeg - saagikoristus ja sügiskülv. Seal vähem kütust kulutada ei saa (sügis on vihmane, kulub palju rohkem tavapärasest) ja kõrgem kütusehind lennutab toiduainete hinnad lakke. Logistika ka ilmselt palju vähem kulutada ei saa. Vähem saavad kulutada ainult eraautode omanikud, aga ka mitte kõik.
Ja kui lisandub varude soetamine, siis defitsiit suureneb veelgi.
EnnR
Liige
Postitusi: 166
Liitunud: 26 Okt, 2023 9:22
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas EnnR »

Rebane11 kirjutas: 21 Aug, 2025 21:46 Praegu on kütusetarbimise tippaeg - saagikoristus ja sügiskülv. Seal vähem kütust kulutada ei saa (sügis on vihmane, kulub palju rohkem tavapärasest) ja kõrgem kütusehind lennutab toiduainete hinnad lakke. Logistika ka ilmselt palju vähem kulutada ei saa. Vähem saavad kulutada ainult eraautode omanikud, aga ka mitte kõik.
Ja kui lisandub varude soetamine, siis defitsiit suureneb veelgi.
Peamine probleem on bensiinis ehk siis enamuses nn tava-autokütuses (videod pikkadest sõiduautode järjekordadest). Sinu viidatud põllumjandusega seotud tegevused/tehnoloogiad sõidavad diiselkütusega, mille defitsiidi teemat nii teravalt pole esile tõstetud.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2024
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Rebane11 »

EnnR kirjutas: 22 Aug, 2025 10:55
Rebane11 kirjutas: 21 Aug, 2025 21:46 Praegu on kütusetarbimise tippaeg - saagikoristus ja sügiskülv. Seal vähem kütust kulutada ei saa (sügis on vihmane, kulub palju rohkem tavapärasest) ja kõrgem kütusehind lennutab toiduainete hinnad lakke. Logistika ka ilmselt palju vähem kulutada ei saa. Vähem saavad kulutada ainult eraautode omanikud, aga ka mitte kõik.
Ja kui lisandub varude soetamine, siis defitsiit suureneb veelgi.
Peamine probleem on bensiinis ehk siis enamuses nn tava-autokütuses (videod pikkadest sõiduautode järjekordadest). Sinu viidatud põllumjandusega seotud tegevused/tehnoloogiad sõidavad diiselkütusega, mille defitsiidi teemat nii teravalt pole esile tõstetud.
On ikka küll.
https://www.youtube.com/watch?v=SxTi21Eo_J4
Tegelane5
Liige
Postitusi: 882
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Tegelane5 »

EnnR kirjutas: 22 Aug, 2025 10:55
Rebane11 kirjutas: 21 Aug, 2025 21:46 Praegu on kütusetarbimise tippaeg - saagikoristus ja sügiskülv. Seal vähem kütust kulutada ei saa (sügis on vihmane, kulub palju rohkem tavapärasest) ja kõrgem kütusehind lennutab toiduainete hinnad lakke. Logistika ka ilmselt palju vähem kulutada ei saa. Vähem saavad kulutada ainult eraautode omanikud, aga ka mitte kõik.
Ja kui lisandub varude soetamine, siis defitsiit suureneb veelgi.
Peamine probleem on bensiinis ehk siis enamuses nn tava-autokütuses (videod pikkadest sõiduautode järjekordadest). Sinu viidatud põllumjandusega seotud tegevused/tehnoloogiad sõidavad diiselkütusega, mille defitsiidi teemat nii teravalt pole esile tõstetud.
Ei ole spets aga nagu aru saan siis toornaftast saab korraga nii bensiini, diislit kui ka masuuti(+ igasugu muud raskeõlid). Ehk siis kui bensiin on otsas peab olema jama ka diisliga. Vähemalt rafineerimise poolt vaadates. Vbolla on jama "ainult" bensiini laiali vedamisega tanklatesse, kuna kütusega varustatakse esmajärjekorras sõjaväge :dont_know:
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Urams
Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 24 Okt, 2020 17:59
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Urams »

Sõjavägi hakkab ju poole rohkem kütust nõudma sest prapporid
hakkavad ka rohkem müüma ,turg on meeletu.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist