Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Jumal tänatud, et vahest saab ka mõistuse hääl võidu lolluse üle
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Otsusest oli vast puudu see, et ilmse võimuliialdusega hiilanud PPA ametnik peab istuma 10 päeva arestimajas näiteks 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Masendav on see, et inimliku lõpu jaoks peavad sellised lood jõudma kohtusse.. 

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Ega silmaga vaadates ega nihikuga mõõtes mingit erinevust ei registreeri.Madis Reivik kirjutas: ↑16 Sept, 2025 10:07 Saad sa mõne lingi või pildi lisada ? Rihmast, mitte basskidra kaelast
Saaks ka targemaks, pole tõesti varem sellist asja kuulnud...
See teema oli täiendkoolitusel eraldi välja toodud, et kui hammasrihmal on näidatud rihma liikumise suunamärgid ja rihmarataste paigaldusmärgid, siis see on selle pärast, et rihma hambumise geomeetria on korduvalt tekkivate pingete kohtades erinev.
Kui selliseid määravaid märke rihmal ei ole, siis selle hammaste arvu jagatis tõenäoliselt ei ole täisarv ja märkideta rihma võib suvalises asendis peale panna.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kuidas siis samm saab muutuda kui nihikuga erinevust ei ole näha ?!??!
Re: Autotehnikateema
Ma ei tea kui õige seegi teooria on, aga väidetavalt ntks jalgratta ketirataste hammaste arv on paaritu, kuna muidu saaksid keti lüli ja hammasratastel samad hambad kokku. Probleem olla olnud hammaste ebaühtlane kulumine. Kui keti lüli(d) nö külakorda käivad siis saavad kõik kokku ja kulumine on ühtlasem.
Kui see teooria nüüd tagurpidi panna, siis kui hammasrattad saavad olla täpselt miski kordaja jagu suuremad, rihm ise ka õige pikkusega siis peaks olema võimalik et koguaeg saavadki samad rihma ja ratta hambad kokku. Mistõttu võiks/saaks nad eri suurusega olla.
Aga miks see mõistlik peaks olema, ei oska öelda.

Kui see teooria nüüd tagurpidi panna, siis kui hammasrattad saavad olla täpselt miski kordaja jagu suuremad, rihm ise ka õige pikkusega siis peaks olema võimalik et koguaeg saavadki samad rihma ja ratta hambad kokku. Mistõttu võiks/saaks nad eri suurusega olla.
Aga miks see mõistlik peaks olema, ei oska öelda.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Autotehnikateema
Lust sa selle ratta asja võtsid?Tegelane5 kirjutas: ↑16 Sept, 2025 18:46 Ma ei tea kui õige seegi teooria on, aga väidetavalt ntks jalgratta ketirataste hammaste arv on paaritu, kuna muidu saaksid keti lüli ja hammasratastel samad hambad kokku. Probleem olla olnud hammaste ebaühtlane kulumine. Kui keti lüli(d) nö külakorda käivad siis saavad kõik kokku ja kulumine on ühtlasem.![]()
Kui see teooria nüüd tagurpidi panna, siis kui hammasrattad saavad olla täpselt miski kordaja jagu suuremad, rihm ise ka õige pikkusega siis peaks olema võimalik et koguaeg saavadki samad rihma ja ratta hambad kokku. Mistõttu võiks/saaks nad eri suurusega olla.
Aga miks see mõistlik peaks olema, ei oska öelda.
Mul ees 48-36-26 ja taga 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32
Re: Autotehnikateema
Ühesõnaga sa oled sattunud mingile täiendkoolitusel. Ja kuna sa siin väga rõhutasid varem kutsetunnistuse tähtsust, viis selle täiendkoolituse läbi mingi kutsekool. Ja arvestades nende taset sa jäidki kõike kuuldut uskuma. MOTTOLAVI kirjutas: ↑16 Sept, 2025 17:17Ega silmaga vaadates ega nihikuga mõõtes mingit erinevust ei registreeri.Madis Reivik kirjutas: ↑16 Sept, 2025 10:07 Saad sa mõne lingi või pildi lisada ? Rihmast, mitte basskidra kaelast
Saaks ka targemaks, pole tõesti varem sellist asja kuulnud...
See teema oli täiendkoolitusel eraldi välja toodud, et kui hammasrihmal on näidatud rihma liikumise suunamärgid ja rihmarataste paigaldusmärgid, siis see on selle pärast, et rihma hambumise geomeetria on korduvalt tekkivate pingete kohtades erinev.
Kui selliseid määravaid märke rihmal ei ole, siis selle hammaste arvu jagatis tõenäoliselt ei ole täisarv ja märkideta rihma võib suvalises asendis peale panna.
Re: Autotehnikateema
Mul on täpsustav küsimus Olavile.
Võtan ühe tsitaadi tema postitusest
Kuna hammasrihm on klapijaotuse hammasülekande üks (perioodiliselt muutuva koormusega, elastne/veniv) osa
Minu silmis on hammasülekanne kahe hammasratta vaheline ülekanne, kus kaks hammasratast hambuvad omavahel. Mis seos on sellel hammasrihma ning auto vänt ja nukkvõlliga, mille vahel reeglina hammasrihm peaks asuma?
Võtan ühe tsitaadi tema postitusest
Kuna hammasrihm on klapijaotuse hammasülekande üks (perioodiliselt muutuva koormusega, elastne/veniv) osa
Minu silmis on hammasülekanne kahe hammasratta vaheline ülekanne, kus kaks hammasratast hambuvad omavahel. Mis seos on sellel hammasrihma ning auto vänt ja nukkvõlliga, mille vahel reeglina hammasrihm peaks asuma?
Re: Autotehnikateema
Lisan siia teemasse ka hammasrihma pildi, mida kasutatakse auto mootori juures selleks, et ühendada omavahel vänt ja nukkvõll. Kõik hambad on täpselt ühesugused. See on minu arusaam hammasrihmast.
Re: Autotehnikateema
Väntvõlli ja nukvõlli pöördenurk peavad olema omavahel täpselt seotud ja seega on ka nende vaheline ülekande element vägagi asjaga seotud.
4 taktilisel ja 4 silindrilisel (mittemuutuva klapiajamiga) mootoril avanevad klapid ja sulguvad klapid alati teatud samas kolbide kõrguse asendis, mis on otseselt seotud väntvõlli nurga asendiga.
Klappide avanemisel, kui pressitakse kokku klapivedrud on nukvõlli pööramiseks vajalik jõud suurem, kui siis kui klapp on lahti või kinni või sulgub.
Seega hammasrihma vedava poole pingsus muutub ajas perioodiliselt igal väntvõlli pöördel ja mõjuv jõud sõltub väntvõlli asendi nurgast.
Kuna iga füüsilisele kehale mõjuv jõud muudab selle keha kuju, siis muutub liikumisel mõjuva, muutuva jõu tõttu ka rihma hambumise kuju alati samas väntvõlli asendis igal väntvõlli pöördel (kui hammasrihma hammaste arvu jagatis väntvõlli ratta hammaste arvuga on täisarv).
Kuigi see kujumuutus on väike, siis pideval kordusel sadu tuhandeid kordi, omab see kindlasti mõju.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
to Olavi
Maakeeli seletatuna tahad sa öelda mulle, et kui hammasrihm puutub vastu rihmaratast, siis tema kummist hambad natukene muudavad kuju.
Eks ta loogiline ole, et kummist asi võib ikka oma kuju muuta, kui teda mingi jõuga mõjutada. Tõmban kummikut jalga, kumm ikka natukene venib.
Aga kas me nüüd peaksime seetõttu seda hammasrihma kohe nimetama muutuva sammuga hammasrihmaks? Mina ei nimetaks ja ütleks lihtsalt hammasrihm. Samuti ei ole kogu sellel asjal mingit pistmist mõistega "hammasülekanne", aga seda sa vist ei taha tunnistada? Minu sellekohasele küsimusele igatahes sa ei vastanud.
Maakeeli seletatuna tahad sa öelda mulle, et kui hammasrihm puutub vastu rihmaratast, siis tema kummist hambad natukene muudavad kuju.
Eks ta loogiline ole, et kummist asi võib ikka oma kuju muuta, kui teda mingi jõuga mõjutada. Tõmban kummikut jalga, kumm ikka natukene venib.
Aga kas me nüüd peaksime seetõttu seda hammasrihma kohe nimetama muutuva sammuga hammasrihmaks? Mina ei nimetaks ja ütleks lihtsalt hammasrihm. Samuti ei ole kogu sellel asjal mingit pistmist mõistega "hammasülekanne", aga seda sa vist ei taha tunnistada? Minu sellekohasele küsimusele igatahes sa ei vastanud.
Viimati muutis kaupo51, 17 Sept, 2025 10:22, muudetud 1 kord kokku.
Re: Autotehnikateema
Olavi, netiviide!
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Selge see et hammasrihm klapiajamis ei saa päris ühtlast koormust, kuid ilma koormuseta hammasrihm on ikka ühtlase sammuga ja seal ei ole võimalik midagi "kompenseerida".
Olavi, sa oled millestki valesti aru saanud - ikka juhtub. Seega tuleks termin "muutuvsammuga hammasrihm" kuulutada keelevääratuseks ja eluga edasi minna.
Olavi, sa oled millestki valesti aru saanud - ikka juhtub. Seega tuleks termin "muutuvsammuga hammasrihm" kuulutada keelevääratuseks ja eluga edasi minna.
Re: Autotehnikateema
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Smith ja 1 külaline