Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 5116
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Jumal tänatud, et vahest saab ka mõistuse hääl võidu lolluse üle
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Otsusest oli vast puudu see, et ilmse võimuliialdusega hiilanud PPA ametnik peab istuma 10 päeva arestimajas näiteks :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Masendav on see, et inimliku lõpu jaoks peavad sellised lood jõudma kohtusse.. :(
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Madis Reivik kirjutas: 16 Sept, 2025 10:07 Saad sa mõne lingi või pildi lisada ? Rihmast, mitte basskidra kaelast :)

Saaks ka targemaks, pole tõesti varem sellist asja kuulnud...
Ega silmaga vaadates ega nihikuga mõõtes mingit erinevust ei registreeri.
See teema oli täiendkoolitusel eraldi välja toodud, et kui hammasrihmal on näidatud rihma liikumise suunamärgid ja rihmarataste paigaldusmärgid, siis see on selle pärast, et rihma hambumise geomeetria on korduvalt tekkivate pingete kohtades erinev.
Kui selliseid määravaid märke rihmal ei ole, siis selle hammaste arvu jagatis tõenäoliselt ei ole täisarv ja märkideta rihma võib suvalises asendis peale panna.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Kuidas siis samm saab muutuda kui nihikuga erinevust ei ole näha ?!??!
Tegelane5
Liige
Postitusi: 882
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Tegelane5 »

Ma ei tea kui õige seegi teooria on, aga väidetavalt ntks jalgratta ketirataste hammaste arv on paaritu, kuna muidu saaksid keti lüli ja hammasratastel samad hambad kokku. Probleem olla olnud hammaste ebaühtlane kulumine. Kui keti lüli(d) nö külakorda käivad siis saavad kõik kokku ja kulumine on ühtlasem. :dont_know:
Kui see teooria nüüd tagurpidi panna, siis kui hammasrattad saavad olla täpselt miski kordaja jagu suuremad, rihm ise ka õige pikkusega siis peaks olema võimalik et koguaeg saavadki samad rihma ja ratta hambad kokku. Mistõttu võiks/saaks nad eri suurusega olla.
Aga miks see mõistlik peaks olema, ei oska öelda.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
AMvA
Liige
Postitusi: 5116
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Tegelane5 kirjutas: 16 Sept, 2025 18:46 Ma ei tea kui õige seegi teooria on, aga väidetavalt ntks jalgratta ketirataste hammaste arv on paaritu, kuna muidu saaksid keti lüli ja hammasratastel samad hambad kokku. Probleem olla olnud hammaste ebaühtlane kulumine. Kui keti lüli(d) nö külakorda käivad siis saavad kõik kokku ja kulumine on ühtlasem. :dont_know:
Kui see teooria nüüd tagurpidi panna, siis kui hammasrattad saavad olla täpselt miski kordaja jagu suuremad, rihm ise ka õige pikkusega siis peaks olema võimalik et koguaeg saavadki samad rihma ja ratta hambad kokku. Mistõttu võiks/saaks nad eri suurusega olla.
Aga miks see mõistlik peaks olema, ei oska öelda.
Lust sa selle ratta asja võtsid?
Mul ees 48-36-26 ja taga 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32
AMvA
Liige
Postitusi: 5116
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 16 Sept, 2025 17:17
Madis Reivik kirjutas: 16 Sept, 2025 10:07 Saad sa mõne lingi või pildi lisada ? Rihmast, mitte basskidra kaelast :)

Saaks ka targemaks, pole tõesti varem sellist asja kuulnud...
Ega silmaga vaadates ega nihikuga mõõtes mingit erinevust ei registreeri.
See teema oli täiendkoolitusel eraldi välja toodud, et kui hammasrihmal on näidatud rihma liikumise suunamärgid ja rihmarataste paigaldusmärgid, siis see on selle pärast, et rihma hambumise geomeetria on korduvalt tekkivate pingete kohtades erinev.
Kui selliseid määravaid märke rihmal ei ole, siis selle hammaste arvu jagatis tõenäoliselt ei ole täisarv ja märkideta rihma võib suvalises asendis peale panna.
Ühesõnaga sa oled sattunud mingile täiendkoolitusel. Ja kuna sa siin väga rõhutasid varem kutsetunnistuse tähtsust, viis selle täiendkoolituse läbi mingi kutsekool. Ja arvestades nende taset sa jäidki kõike kuuldut uskuma. MOTT
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Mul on täpsustav küsimus Olavile.
Võtan ühe tsitaadi tema postitusest
Kuna hammasrihm on klapijaotuse hammasülekande üks (perioodiliselt muutuva koormusega, elastne/veniv) osa
Minu silmis on hammasülekanne kahe hammasratta vaheline ülekanne, kus kaks hammasratast hambuvad omavahel. Mis seos on sellel hammasrihma ning auto vänt ja nukkvõlliga, mille vahel reeglina hammasrihm peaks asuma?
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Lisan siia teemasse ka hammasrihma pildi, mida kasutatakse auto mootori juures selleks, et ühendada omavahel vänt ja nukkvõll. Kõik hambad on täpselt ühesugused. See on minu arusaam hammasrihmast.
Kuvatõmmis 2025-09-16 214040.jpg
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

kaupo51 kirjutas: 16 Sept, 2025 20:26 ... Mis seos on sellel hammasrihma ning auto vänt ja nukkvõlliga, mille vahel reeglina hammasrihm peaks asuma?
Väntvõlli ja nukvõlli pöördenurk peavad olema omavahel täpselt seotud ja seega on ka nende vaheline ülekande element vägagi asjaga seotud.
4 taktilisel ja 4 silindrilisel (mittemuutuva klapiajamiga) mootoril avanevad klapid ja sulguvad klapid alati teatud samas kolbide kõrguse asendis, mis on otseselt seotud väntvõlli nurga asendiga.
Klappide avanemisel, kui pressitakse kokku klapivedrud on nukvõlli pööramiseks vajalik jõud suurem, kui siis kui klapp on lahti või kinni või sulgub.
Seega hammasrihma vedava poole pingsus muutub ajas perioodiliselt igal väntvõlli pöördel ja mõjuv jõud sõltub väntvõlli asendi nurgast.
Kuna iga füüsilisele kehale mõjuv jõud muudab selle keha kuju, siis muutub liikumisel mõjuva, muutuva jõu tõttu ka rihma hambumise kuju alati samas väntvõlli asendis igal väntvõlli pöördel (kui hammasrihma hammaste arvu jagatis väntvõlli ratta hammaste arvuga on täisarv).
Kuigi see kujumuutus on väike, siis pideval kordusel sadu tuhandeid kordi, omab see kindlasti mõju.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

to Olavi
Maakeeli seletatuna tahad sa öelda mulle, et kui hammasrihm puutub vastu rihmaratast, siis tema kummist hambad natukene muudavad kuju.
Eks ta loogiline ole, et kummist asi võib ikka oma kuju muuta, kui teda mingi jõuga mõjutada. Tõmban kummikut jalga, kumm ikka natukene venib.
Aga kas me nüüd peaksime seetõttu seda hammasrihma kohe nimetama muutuva sammuga hammasrihmaks? Mina ei nimetaks ja ütleks lihtsalt hammasrihm. Samuti ei ole kogu sellel asjal mingit pistmist mõistega "hammasülekanne", aga seda sa vist ei taha tunnistada? Minu sellekohasele küsimusele igatahes sa ei vastanud.
Viimati muutis kaupo51, 17 Sept, 2025 10:22, muudetud 1 kord kokku.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Olavi, netiviide!
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Selge see et hammasrihm klapiajamis ei saa päris ühtlast koormust, kuid ilma koormuseta hammasrihm on ikka ühtlase sammuga ja seal ei ole võimalik midagi "kompenseerida".

Olavi, sa oled millestki valesti aru saanud - ikka juhtub. Seega tuleks termin "muutuvsammuga hammasrihm" kuulutada keelevääratuseks ja eluga edasi minna.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Avtovaz lasi välja uue NIVA...

https://www.facebook.com/share/r/1CfUBZ4xNV/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist