Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

VW kiiruse piiraja eemaldamine
https://www.youtube.com/watch?v=ev9oWOPrJrE
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

ahto42 kirjutas: 19 Sept, 2025 15:42
maksipoiss kirjutas: 14 Sept, 2025 20:53
AMvA kirjutas: 14 Sept, 2025 9:26 Nüüd sa apelleerida sellele EU direktiivile, aru saamata selle sisust. ISA on juhi poolt kontrollitav ja välja lülitav, ehk siis tegelikult, et see töötaks peab juht selle aktiveerima.
Tule meie juurest läbi, saad mõne 2025 aastal toodetud autoga sõita ja proovida, kuidas see süsteem toimib
See on isegi mu Hiluxil olemas ja otse loomulikult on välja lülitatud.
kas see mitte kohustuslik ei ole, st lülitub ise sisse ja saad nagu Stop/Start süsteemi nupust või menuust välja lülitada?
Ei lülitu ise sisse. Pead ise aktiveerima
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2321
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

AMvA kirjutas: 19 Sept, 2025 15:48 Ei lülitu ise sisse. Pead ise aktiveerima
Hiluxil oli aktiveeritud ja pidi ise menüüst välja lülitama :) . Märkide kuvamine töötab endiselt ja jälgides kuidas tal sellega läheb, siis tundub selle funktsiooni toimivana hoidmine üsna võimatu.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Ma ümber kirjutama ei hakkaks, sest videol on Eestikeelsed subtiitrid olemas.
E-autode juba üle 10 aasta pikkune ajalugu annab aimu, et nende eluiga on veel kergem manipuleerida.
Mäletate, kui Euroopa autod ehitati kestma aastakümneteks?
Need ajad on möödas.
Tänapäeval laguneb enamik neist kohe pärast garantii lõppu – ja see pole juhus.
Selles videos paljastame seitse räpast saladust, mis näitavad, kuidas BMW, Mercedes, Volkswagen ja teised disainivad teie autole teadlikult vananemise.
Sisemised dokumendid nimetavad seda "strateegiliseks komponentide elutsükliks" ja "optimeeritud vastupidavuse eesmärkideks" – see on ettevõtte eesmärk planeeritud rikete jaoks.

Paljastame 100 000 km läbisõidu surmakella, kus mootorid nagu BMW N47 kasutavad plastmassist hammasrihma juhikuid, mis lagunevad kohe pärast garantii lõppu ja mille remont maksab üle 4000 euro.
DSG käigukast? Selle mehatroonikaüksus asub kuuma õli kohal, nii et see laguneb 80 000–120 000 km vahel.
Mercedese keerisklapid on valmistatud plastikust, mis deformeerub temperatuuril 200 °C – samas kui metallversioon maksab 8 eurot rohkem ja kestaks terve elu.

See ei piirdu riistvaraga.
Tarkvaratellimuse pettus lukustab juba kuutasude taha makstud funktsioonid või keelab need kolme aasta pärast.
Roostetamine on tagasi tulnud, sest tootjad lõpetasid täieliku tsinkimise, lastes alusraamidel ja pidurivoolikutel mädaneda enne 10 aastat.
Elektrilise veepumba vandenõu vahetas vastupidavad mehaanilised pumbad habraste elektrooniliste seadmete vastu, mis lagunevad 60 000 km juures, samas kui „eluaegne“ käigukastiõli on autotööstuse ajaloo suurim vale – ZF soovitab seda vahetada, kuid BMW pitseerib selle, et garanteerida rike.
Ja ärge unustage, miks nad õlimõõtevardadest loobusid: et sundida teid edasimüüja juurde tagasi pöörduma „teeninduse hõivamise“ tulu saamiseks.

Tulemus?
45 miljardit eurot aastas välditavaid remondikulusid, mis kukuvad Euroopa tarbijate kanda.
Pered maksavad tuhandeid varuosade eest, mida tootjad saaksid kolm korda kauem vastu pidada, makstes iga auto kohta 20 eurot rohkem.
See pole vandenõuteooria – see on vandenõu fakt, mida toetavad lekkinud inseneridokumendid. Kuid teadmised on jõud.
Sõltumatud mehaanikud ja järelturu tarnijad pakuvad juba lahendusi: metalljuhikuid, õlivahetust, täiustatud pumpasid.
Kui teate nippe, saate oma autot elus hoida kaua pärast selle „programmeeritud surmakuupäeva“. Ainus viis vastu võidelda? Keelduda planeeritud vananemise premeerimisest.
Ostke autosid, mis on ehitatud kestma – kaubamärke, mis seavad inseneritöö ikka veel raamatupidamisest ettepoole.

https://www.youtube.com/watch?v=gIKb9Ga_fjc
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Lugesin selle tsiteeritud teksti läbi ja avastasin juba selles niipalju BS, et ei viitsi seda videot üldse vaatama hakatagi.

1. BMW N47 mootor ei kasuta hammasrihma vaid ketti ja ketiga mootoritel on kogu aeg kasutatud plastmassist ketitaldasid.

2. DSG kastil ei asu mehhatroonika kuuma õli kohal.

3. Õlimõõtevardast loobumine, et suunata sind edasimüüja juurde???

Viskasin pilgu peale, mis selle videokanali muud videod on ja kokkuvõttes on nad kõik paras BS.
Kui tahate vaadata videoid kaasaegsete autode probleemidest ja väikestest trikkidest nende probleemide odavamaks lahendamiseks, soovitan vaadata saksa remonditöökodade (mitte mingite mustas maikas suvatontide) videoid. Need on saksa täpsusega ja põhjalikud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

On siiski üks venekeelne, aga ukrainast veetav kanal, kus tüübid kuskil Kiievi lähedal remondivad mootoreid. Olen vaadanud, asjalik.
On kaamera ees lahanud ka Ukraina tanki T-64 ja Shahed drooni mootoreid.
Ja vene mootorid saavad seal enamasti tuld ja tõrva - näiteks Tauria mootorit ei pidanud nad töösse võtma, kui tehasest on klapipesad ja puksid paigaldatud nt 3 mm nihkega.

Sellega on antud UKR tüübid ühte meelt, et need N-tähisega BMW mootorid ongi enamasti....scheisse (tõlkes s***).
Viimane BMW mootor, mida veel töökindlaks peetakse, on M54.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Mina Olavi soovitatud YT videot nii maha ei teeks, nagu üks eelkõneleja. Jah võib-olla saaks mingite detailide kallal norida, aga laias laastus kirjeldati hästi olukorda, kuhu autotootjad jõudnud on. Õlivardad on jah ära kaotatud. Eks ühest küljest muutuvad tarbijad rumalamaks ja nii nagu vene ajal igal hommikul Zigulli õlitaset kontrolliti, enam täna ei viitsi keegi kontrollida.Samas kui jälle tahaks kontrollida ja siis avastad, et sinu autol pole mootoriõli või automaatkasti õli kontrollimise varrast ning sa ei saagi seda teha...Või siis automaatkasti õlivahetusvälp. BMW väidab, et tema autol ei olegi vaja kunagi kastiõli vahetada, see on eluaegne. Samas saab automaatkast näiteks 200 000 km läbimise järel otsa, sest õli oli ju "eluaegne" :D . Kasti elueast BMW väga ei räägi. Vastukaaluks jälle kasti tootjad (näiteks ZF, Aisin) ütlevad konkreetselt, et palun vahetage õli 80-100 000 läbimise järel, õli ei ole eluaegne. Sellest rääkis Roolivõimu saates kunagi Hõbenoole mees perenimega Riim. Õigesti rääkis ja sama asja räägiti ka selles videos.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 11 Sept, 2025 11:12 .....
Müüsime kunagi autosid Avisele.
Lepingus oli tingimus, et Avis ei hoia autot kauem, kui 12 kuud või 15 000 km
kaupo51 kirjutas: 23 Sept, 2025 21:08 Mina Olavi soovitatud YT videot nii maha ei teeks, nagu üks eelkõneleja. ....
Kuna varem on olnud võimalik automüüja juttu uskuda, eriti kui sellest sõltub tema leivakannikas?
Oma kauba kiitmine ja vastumeelse jutu mahategemine on müügimehe "kutsehaigus".

E-autode huvilised saavad näiteks Tesla ametlikult varuosalehelt uurida, et milliseid auto ekspluatatsiooni kohalt kriitilisi originaaldetaile ei ole enam võimalik 9 (üheksa) aasta vanusele autole osta.
Kui plasti- ja kummijunnid saab kasvõi hokilitrist välja lõikuda, siis andmevõrgus olevate elektroonikaseadmetega nii lihtne enam ei ole ja lammutuse jubinad ei pruugi vale tarkvaraversiooni tõttu sobida.
https://epc.tesla.com/fi-FI/catalogs/25 ... croll=true
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

OLAVI kirjutas: 23 Sept, 2025 22:16
AMvA kirjutas: 11 Sept, 2025 11:12 .....
Müüsime kunagi autosid Avisele.
Lepingus oli tingimus, et Avis ei hoia autot kauem, kui 12 kuud või 15 000 km
Kuna varem on olnud võimalik automüüja juttu uskuda, eriti kui sellest sõltub tema leivakannikas?
Oma kauba kiitmine ja vastumeelse jutu mahategemine on müügimehe "kutsehaigus".
Kuna oled automüüja, siis nagunii valetad? Päris kõva argument.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

davidsoniharald kirjutas: 24 Sept, 2025 6:54
OLAVI kirjutas: 23 Sept, 2025 22:16
AMvA kirjutas: 11 Sept, 2025 11:12 .....
Müüsime kunagi autosid Avisele.
Lepingus oli tingimus, et Avis ei hoia autot kauem, kui 12 kuud või 15 000 km
Kuna varem on olnud võimalik automüüja juttu uskuda, eriti kui sellest sõltub tema leivakannikas?
Oma kauba kiitmine ja vastumeelse jutu mahategemine on müügimehe "kutsehaigus".
Kuna oled automüüja, siis nagunii valetad? Päris kõva argument.
Kui inimene oleks peale video vaatamist seda kuulutanud, siis oleks tegu "funktsionaalse tekstimõistmise puudumisega".
AMvA kirjutas: 23 Sept, 2025 13:08 Lugesin selle tsiteeritud teksti läbi ja avastasin juba selles niipalju BS, et ei viitsi seda videot üldse vaatama hakatagi.

1. BMW N47 mootor ei kasuta hammasrihma vaid ketti ja ketiga mootoritel on kogu aeg kasutatud plastmassist ketitaldasid. ....
Nagu näha, siis "härra selgeltnägija" teab ilma teemat uurimatagi, et milles on teema.
Ehk tegu on "omal uskumusel tugineva hoiangu kujundamisega", ja see on samasugune valetamine.
Milleks ja kellele valetada, on omaette teema.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 23 Sept, 2025 22:16
AMvA kirjutas: 11 Sept, 2025 11:12 .....
Müüsime kunagi autosid Avisele.
Lepingus oli tingimus, et Avis ei hoia autot kauem, kui 12 kuud või 15 000 km
kaupo51 kirjutas: 23 Sept, 2025 21:08 Mina Olavi soovitatud YT videot nii maha ei teeks, nagu üks eelkõneleja. ....
Kuna varem on olnud võimalik automüüja juttu uskuda, eriti kui sellest sõltub tema leivakannikas?
Oma kauba kiitmine ja vastumeelse jutu mahategemine on müügimehe "kutsehaigus".

E-autode huvilised saavad näiteks Tesla ametlikult varuosalehelt uurida, et milliseid auto ekspluatatsiooni kohalt kriitilisi originaaldetaile ei ole enam võimalik 9 (üheksa) aasta vanusele autole osta.
Kui plasti- ja kummijunnid saab kasvõi hokilitrist välja lõikuda, siis andmevõrgus olevate elektroonikaseadmetega nii lihtne enam ei ole ja lammutuse jubinad ei pruugi vale tarkvaraversiooni tõttu sobida.
https://epc.tesla.com/fi-FI/catalogs/25 ... croll=true
See on sama hea jutt sul, et kuna OLAVI on elektrik, siis kõik jutt mida sa kirjutad elektri kohta on vale. Eksju OM?
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 24 Sept, 2025 7:11
Kui inimene oleks peale video vaatamist seda kuulutanud, siis oleks tegu "funktsionaalse tekstimõistmise puudumisega".
AMvA kirjutas: 23 Sept, 2025 13:08 Lugesin selle tsiteeritud teksti läbi ja avastasin juba selles niipalju BS, et ei viitsi seda videot üldse vaatama hakatagi.

1. BMW N47 mootor ei kasuta hammasrihma vaid ketti ja ketiga mootoritel on kogu aeg kasutatud plastmassist ketitaldasid. ....
Nagu näha, siis "härra selgeltnägija" teab ilma teemat uurimatagi, et milles on teema.
Ehk tegu on "omal uskumusel tugineva hoiangu kujundamisega", ja see on samasugune valetamine.
Milleks ja kellele valetada, on omaette teema.
Kas on õige, et BMW mootoril ei ole hammasrihma vaid nukakett. Vasta JA või EI

Ja kuidas ikka selle muutuvsammuga hammasrihmaga lood on?
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Siin on lihtsalt probleem tõlkega - ingliskeelne jutt räägib otse ''timing chainist'', mille tõlge teisendab silmagi pilgutamata hammasketiks, akf! eestikeelses sisukokkuvõttes muutub see miskipärast hammasrihmaks. No pole viga, autoteema ongi teise eluala inimesele veits keeruline :) . Üldse paistavad selle YT sisutootja lugude taga mingite teiste autotootjate kõrvad - eks see kes maksab saab ka tellitud muusika..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Walter2 kirjutas: 24 Sept, 2025 8:44 ... Üldse paistavad selle YT sisutootja lugude taga mingite teiste autotootjate kõrvad - eks see kes maksab saab ka tellitud muusika..
Aga see poleks ju eriline üllatus. Kui mingi (ükskõik mille) tootja/tegija otsustab mingil põhjusel (ahnus, rumalus, kogemuste puudumine jne vmt) mingi sita kokku keerata ja ta üritab selle sita ventikasselendamist ära hoida, siis vägagi tihti just konkurendid, kes on pädevad mõistmaks asja olemust, ongi need, kes selle sita päevavalgele ja ventikasse tirivad. Nad on lihtsalt asjast puudutatud, kuna see sitaratas lihtsalt kas lollusest või isikliku kasu saamise nimel, rikub ka teiste "äri". Kõigepealt vaataks ehk fakti (fakte), mitte, et esmalt hakkad sõnumitoojat uurima ja tampima.

Kas need faktid "eluaegsetest" (huvitav küll kelle või mille eluaegsetest) käigukastide õlidest ja asjade eluea optimeerimistest jne on siis valed või?

Ja jällegi Šveikist: Kapten Sagner selgitab ohvitseridele raamatu "Die Sünder der Vater" tähtsust. "Kui me võtame lehekülje ..., siis sisestades ... saame tulemuseks sõnumi "Auf der Kotte 221 Sturmgewer links.... " jne. Aga ohvitseridel ei tulnud kellelgi kuidagi sama tekst välja. Ja siis ütles Kadett Biegler: "Jesus Maria, das geht nicht!" ja lisas: "Härra kapten, teil on raamatu teine osa, aga meil kõigil esimene osa!" Ja kõik said kohe hetkega aru, et sellele tattninal, sellel "kalasabaga kuretiival", on õigus. Neil kõigil oli raamatu esimene osa, aga teise osa oli Šveik jätnud polgu lattu ja võtnud rindele kaasa ainult esimese köite...
:write:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

BMW uue tehnika kohta kriitika paistab välja ka näiteks sakslaste tehtavates 100 000 km kestustestides, kus Mercedes ja Audi on taastanud oma kunagise kvaliteetse auto maine, BMW aga longib kuskil tabeli tagaosas.

Sama Kiievi mootorimeeste punt oma saates lahkas ühte uuemat, N-seeria mootorit (vist 3,0 twinturbo rida6 oli). Mootori jahutuse paistavad olevat konstrueerinud autotehnika 1. kursuse tudengid, sest veepumast tuleva jahutatud vee ja plokist tagasi tuleva kuuma vee avad on kõrvuti ja ühel pool silindreid. Mis siis juhtub? Pole korralikku ringvoolu, tagumised silindrid saavad rohkem kuuma ja silindrite see pool, mis jääb jahutuskanalite vastaspoolele, kulub kiirendatud korras. Näiteks ühel pool on veel tehase hoonimine näha, teisel pool on hülsid juba peegliks kulutatud. Selline kulumine tähendab juba 150tkm pealt hõredat mootorit ja kõike sellega kaasnevat. Ja kui klient remondib mootori kalli raha eest ära (BMW mootori remont koos uute kolbide ja puurimistega on kõike muud kui soodne), siis kestma see eriti kauaks ei jää, sest juurprobleem püsib. Ja sellisele õnnestunud mootorile on siis peale lükatud turbod ja võetakse sealt erivõimsusi, mis mõni aeg tagasi võidusõidu teema oli.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist