Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43892
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Eufemism nuhkimiskaameratele?
Eestis on tohutu probleem perevägivald, kaamerad oleks vajalik panna ka kõikidesse magamistubadesse (muidu ei saa nt naisevõtu luba "organitelt" nagu Hiinas), kui palju kuritegusid jääks ära, taevas appi....?
Eestis on tohutu probleem perevägivald, kaamerad oleks vajalik panna ka kõikidesse magamistubadesse (muidu ei saa nt naisevõtu luba "organitelt" nagu Hiinas), kui palju kuritegusid jääks ära, taevas appi....?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Mõisted on natuke sassis.Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Okt, 2025 9:36
Vanasti oli ju keevituspitsi taga 2 voolikut, hapnik ja atsetüleen. Tänapäevane gaasibrenner on tavaliselt samasuguse gaasiballooni otsas nagu matkapliitidel on ja leek on suht kollane.
Muidu see 2 voolikud ja räme põlemistemperatuur polnud vajalik mitte roostes poltide avamiseks, vaid gaasilõikuseks ja -keevituseks, poldikuumutamine oli nagu kõrvalkahju (ei vaja tegelt nii rämedat temperatuuri).
Gaasilõikuseks ja keevituseks on põhimõtteliselt erinevad pitsid. Keevituseks kasutatakse pitsi, mis tekitab tilgakujulise leegi ja on reeglina kuumem kui gaasilõikusel. Põlevgaasiks atsetüleen hapnikus.
Lõikusel kasutatakse tavalist majapidamisgaasi ehk butaani/propaani segu hapnikus ja pits tekitab laiema karikakujulise leegi, põmst nagu x korda vähendatud gaasipliidi põleti. Selle leegi eesmärgiks on metalli kuumutamine sulamistemperatuurini. Kui lõigatav metall on piisavalt kuum, avatakse põleti keskel hapnikukanal ja lõikamine toimub metalli põlemisel hapnikujoas tekkiva kuumuse tagajärjel.
Ning gaasibrenner põletab majapidamisgaasi atmosfääriõhus. Lõikepitsis põleb majapidamisgaas puhtas hapnikus ning on värvilt vägagi sinine, oleneb palju hapnikku peale annad.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43892
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
No lihtsalt lühikokkuvõte on selles, et roostes mutrite kuumutamiseks ei ole sellist kahegaasilist põletit vaja, piisab täiesti ehituspoes müügil olevast, matkapliidi ballooni kasutavast. Roostes keerme lahti saamiseks pole vaja metalli sulatada, vaid tekitada termiline shokk, et rooste poolt kahe keerme vahele tekkinud "liide" katkeks. Umbes samat efekti annab ka kiire külmutamine, kuigi see on praktikas raskemini saavutatav, autopoes müügil olevad külmaballoonid ei külmuta eriti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Tõrvikuga saab küll "adrapolti" kuumutada aga pika leegiga tõrvikuga vaevalt keegi oma garaažis kapoti alla ronib.Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Okt, 2025 11:44 No lihtsalt lühikokkuvõte on selles, et roostes mutrite kuumutamiseks ei ole sellist kahegaasilist põletit vaja, piisab täiesti ehituspoes müügil olevast, matkapliidi ballooni kasutavast.
Neid väikseid balloone kulub palju, vajaliku energiakoguse ülekandmiseks.Umbes samat efekti annab ka kiire külmutamine, kuigi see on praktikas raskemini saavutatav, autopoes müügil olevad külmaballoonid ei külmuta eriti.
Kaasas olevast traadist võib vajaliku kujuga pooli ise kerida ja vajadusel saab traate ka pikendada, et mahtuda ka sellistesse kohtadesse, kuhu käsi ei mahugi.
Gaasipõleti jääb vajalikuks suurte detailide, suure energiakoguse jaoks, sest näiteks kinniroostetanud piduritrumli maha saamiseks tuli seda 7kW gaasipõletiga üle veerand tunni kuumutada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43892
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mina olen kõik enda poldid saanud lahti selle pisikese käsipõletiga ja pole suurte balloonide soetamise vajadust veel tajunud. Üheainsa ballooniga läbi aastate muidu. Loomulikult on mõistus abiks, et leegiga ei sulataks juhtmeid.
Malmtrumlile antakse veits haamrit tavaliselt (ka siis, kui klotsid trumli külje kinni on jäänud).
Tihti on ka abiks see, kui remondile eelneval õhtul tõmmata vajalikud keermed terasharjaga puhtaks ja uputada natuke MOS2 aerosooliga, öö läbi seisab ja enamik tuleb hommikul täitsa võtmega keerates.
Tundub, et näide on samast zanrist muutuvsammuga hammasrihmaga.näiteks kinniroostetanud piduritrumli maha saamiseks tuli seda 7kW gaasipõletiga üle veerand tunni kuumutada.
Malmtrumlile antakse veits haamrit tavaliselt (ka siis, kui klotsid trumli külje kinni on jäänud).
Tihti on ka abiks see, kui remondile eelneval õhtul tõmmata vajalikud keermed terasharjaga puhtaks ja uputada natuke MOS2 aerosooliga, öö läbi seisab ja enamik tuleb hommikul täitsa võtmega keerates.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 4678
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ennevanasti sai ELMEst termosega vedelat lämmastikku osta, ei maksnud eriti miskit ja võrreldes külmetusaerosooliga... "natuke" efektiivsem
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43892
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Klapipukside paigaldamist lihtsustab tublisti, rohkem kui pukside öö läbi sügavkülmas hoidmine.Madis Reivik kirjutas: ↑08 Okt, 2025 12:24 Ennevanasti sai ELMEst termosega vedelat lämmastikku osta, ei maksnud eriti miskit ja võrreldes külmetusaerosooliga... "natuke" efektiivsem
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
AGA teeninduspunktidest saab osta süsihappgaasijääd, väga tõhus detailide külmutamisel. aga ettevaatlik peab olema, et kätele külmakahjustusi ei saa.Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Okt, 2025 12:41Klapipukside paigaldamist lihtsustab tublisti, rohkem kui pukside öö läbi sügavkülmas hoidmine.Madis Reivik kirjutas: ↑08 Okt, 2025 12:24 Ennevanasti sai ELMEst termosega vedelat lämmastikku osta, ei maksnud eriti miskit ja võrreldes külmetusaerosooliga... "natuke" efektiivsem
-
- Liige
- Postitusi: 4678
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Süsihappejää on ilmselt ohutum ja lihtsam käsitleda ainult et ... kinnises ruumis ärge kasutage, CO2 ei ole tervislik
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43892
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Klapipukside korral tuleb plokikaas niiehknaa pliidil või ahjus tulikuumaks lasta, niiet ilma korralike keevitajakinnasteta ei tee seal midagi.
Enamik puksivahetuse menetlusi tehakse küll nii, et kuumutama peab kaant ja pukse mitte külmutada, aga mida suurem on luft nende pukside sissepistmisel, seda lihtsamalt töö läheb - sest nagu korraks puks takerdub, paisub see hetkega ja võib jäädagi poole peale kinni (st töö vussis).
Kui on isetreitud puksid, siis on tark treida õigesse kohta rant, et sisse pistmisel ei eksiks kõrgusega.
Ennevanasti muidugi müüdi sellist imeasja nagu remondimõõdus klapipukse, tänapäeval võib see ulmena tunduda. Selle välismõõt on natuke jämedam, vajalikud mõõdud tuleb saavutada puksi ava töötlemisega.
BMW M30 mootoril oli selline pull, et mingist nukatõusust alates hakkasid klapitaldrikud vastu sääretihendeid käima. Et 11 mm tõusuga sai veel niisama, aga 12 mm tähendas millegi tegemist, korralikult tehes tuleks panna uued puksid ja vähe madalamale. Või kui autol on veel vanakooli sepistatud klapitaldrikud (olid ka sellised asjad kunagi), siis natuke saab abi ka käiamisest, panna lukustuskoonuse pooled sinna taldriku sisse, vajutada näpuga kohale ja väikse käia peal kaotada mingi 2 mm sealt klapisääre tihendi poolsest otsast ära. See on muidugi omal vastutusel, poleks kindel, et kuskil 9000 pöörde peal järgi ei anna. Plekist klapitaldrikutega sellist jama teha ei tokiks.
Enamik puksivahetuse menetlusi tehakse küll nii, et kuumutama peab kaant ja pukse mitte külmutada, aga mida suurem on luft nende pukside sissepistmisel, seda lihtsamalt töö läheb - sest nagu korraks puks takerdub, paisub see hetkega ja võib jäädagi poole peale kinni (st töö vussis).
Kui on isetreitud puksid, siis on tark treida õigesse kohta rant, et sisse pistmisel ei eksiks kõrgusega.
Ennevanasti muidugi müüdi sellist imeasja nagu remondimõõdus klapipukse, tänapäeval võib see ulmena tunduda. Selle välismõõt on natuke jämedam, vajalikud mõõdud tuleb saavutada puksi ava töötlemisega.
BMW M30 mootoril oli selline pull, et mingist nukatõusust alates hakkasid klapitaldrikud vastu sääretihendeid käima. Et 11 mm tõusuga sai veel niisama, aga 12 mm tähendas millegi tegemist, korralikult tehes tuleks panna uued puksid ja vähe madalamale. Või kui autol on veel vanakooli sepistatud klapitaldrikud (olid ka sellised asjad kunagi), siis natuke saab abi ka käiamisest, panna lukustuskoonuse pooled sinna taldriku sisse, vajutada näpuga kohale ja väikse käia peal kaotada mingi 2 mm sealt klapisääre tihendi poolsest otsast ära. See on muidugi omal vastutusel, poleks kindel, et kuskil 9000 pöörde peal järgi ei anna. Plekist klapitaldrikutega sellist jama teha ei tokiks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Oot misasja, õhina põhised tublid geoloogid uurisid põhjavett ja olid väga nördinud kuna nii edasi enam ei saa. Aga misiganes ministeeriumi alluvuses nad ka ei tegutsenud, neid kuulda ei võetud. Aga siis kõigi õnneks, targad ja tublid tsekistid kuulasid neid pealt ja KGB ettekannet võeti arvesse?Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Okt, 2025 9:40 https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1204 ... id-soovima
Olen enam kui kindel, et KGB suutis omal ajal ära hoida hulgaliselt kuritegusid, saades oma nuhkimisvõrgustiku abil aegsasti infot nende plaanimisest.
Küsimus on selles, et kas me soovime endale mingit laiaulatusliku ligipääsuga jälgimist ja taolisi "organeid" nagu KGB.
Endine KGB asejuht Pool kirjutab oma raamatus, kuidas KGB hoidis omal ajal ära Tallinna põhjavee ärakurnamise ning joogiveekihtide kokkuvajumise, kuna vastav rahulolematuse puhang tuli geoloogidelt. KGB informeeris seepeale toonast ministrite nõukogu ja see pani rattad käima, Tallinn läks üle pinnaveele (Ülemiste). Näe, ilma KGB-ta oleks täna äkki Tallinnas suured põhjavee probleemid...?
Tänasel päeval, pigem ei ole sellist rahva meelsuse ära arvamist pealt kuulamisega vaja. Infot peaks küll ja veel olema.
Kuid, palju meie KGB analoogi üldse kuulda võetaks?
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Autotehnikateema
Selliste lugude tagajärg võib olla see, et kui Virumaal kuskil kaevud kuivaks jäävad hakkab rahvas KAPO-sse helistama. 

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
See on siis näide, et kui inimene on 15 aastat ühte ja sama autot mõglinud, siis laiemat remondikogemust ei pruugi tal olla.Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Okt, 2025 12:20 ....Tundub, et näide on samast zanrist muutuvsammuga hammasrihmaga.näiteks kinniroostetanud piduritrumli maha saamiseks tuli seda 7kW gaasipõletiga üle veerand tunni kuumutada.
Malmtrumlile antakse veits haamrit tavaliselt (ka siis, kui klotsid trumli külje kinni on jäänud). ...
Kui piduritrummel on nii kinni roostetanud, ei "veits haamrit" ei aita, siis tavaliselt lõigatakse relakaga trummel lõhki ja pannakse uus, sest see on enamasti "odav kuluosa".
Kui tegu on haruldasema masinaga, millele varuosi kohe võtta ei ole, siis tuleb sõlm osandada nii et selle saab hiljem samade osadega koostada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43892
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sellest jutust jääb mulje, et su viimane piduritrumli mahavõtmine jääb ikka päris paljude talvede taha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot], olevtoom ja 4 külalist