Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44039
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Õli ja viin pole erinevalt pidurivedelikust kuigivõrd vett siduvad ehk hügroskoopsed vedelikud. Viinal on pigem etanooli lendumise teema, kui pudel pole õhutihe.
Pidurivedelikus sisalduvad komponendid seovad niiskust isegi nii pisikestest pragudest nagu võimalikud pidurisilindri kummikatete ebatihedused ja mansetid. Töösilindrist 2-3 aastat vana vedelikku välja lastes tulebki alguses törts majoneesilaadset emulsiooni. Kuidas see vesi sinna sattus, ei saagi aru. Trummelpidurite puhul ehk on võimalikum, kuna seal on kummikattes auk, kust käib klotsi ots sisse. Ketaspiduri kummikatted peaks küll üsna hermeetilised olema.
Plastist õlipakendid on üldiselt ikka sellise hõbepaberi taolise asjaga hermeetiliselt suletud. Peale korgi enda. Õli puhul arvaksin, et seal on pika seismise puhul probleem settimine ja kihistumine, eks siis tuleb enne loksutada.
Pidurivedelikus sisalduvad komponendid seovad niiskust isegi nii pisikestest pragudest nagu võimalikud pidurisilindri kummikatete ebatihedused ja mansetid. Töösilindrist 2-3 aastat vana vedelikku välja lastes tulebki alguses törts majoneesilaadset emulsiooni. Kuidas see vesi sinna sattus, ei saagi aru. Trummelpidurite puhul ehk on võimalikum, kuna seal on kummikattes auk, kust käib klotsi ots sisse. Ketaspiduri kummikatted peaks küll üsna hermeetilised olema.
Plastist õlipakendid on üldiselt ikka sellise hõbepaberi taolise asjaga hermeetiliselt suletud. Peale korgi enda. Õli puhul arvaksin, et seal on pika seismise puhul probleem settimine ja kihistumine, eks siis tuleb enne loksutada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 334
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Loe eelnevad jutud üle, mida kirjutasid.. Aga Te jätkake oma "teooriat" a,la "Õli ja viin pole erinevalt pidurivedelikust kuigivõrd vett siduvad ehk hügroskoopsed vedelikud. Viinal on pigem etanooli lendumise teema, kui pudel pole õhutihe."Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Okt, 2025 18:35 Õli ja viin pole erinevalt pidurivedelikust kuigivõrd vett siduvad ehk hügroskoopsed vedelikud. Viinal on pigem etanooli lendumise teema, kui pudel pole õhutihe.
Pidurivedelikus sisalduvad komponendid seovad niiskust isegi nii pisikestest pragudest nagu võimalikud pidurisilindri kummikatete ebatihedused ja mansetid. Töösilindrist 2-3 aastat vana vedelikku välja lastes tulebki alguses törts majoneesilaadset emulsiooni. Kuidas see vesi sinna sattus, ei saagi aru. Trummelpidurite puhul ehk on võimalikum, kuna seal on kummikattes auk, kust käib klotsi ots sisse. Ketaspiduri kummikatted peaks küll üsna hermeetilised olema.
Plastist õlipakendid on üldiselt ikka sellise hõbepaberi taolise asjaga hermeetiliselt suletud. Peale korgi enda. Õli puhul arvaksin, et seal on pika seismise puhul probleem settimine ja kihistumine, eks siis tuleb enne loksutada.


Re: Autotehnikateema
Mingi "setu" maitseeelistus ei huvita absoluutselt ülemeremaa riigiametit.
Liiga noortele või puuduva mäluga isikutele seletan siis pikemalt Eesti viinatootjate seiklusi, umbes nii nagu tookord meie meedias kirjeldati.
Aegu tagasi, kui Eesti viinatootjad alles hakkasid viina ameerikasse vedama ja saatsid proovipartii (Y2K?) konteinerid teele, seadis USA vastav amet klaastaaras imporditavale viinapudelile nõude see realiseerida 1 (ühe) aasta jooksul arvestades villimisest.
Kuna konteinerid olid laeval kontrollimata temperatuuris, liiga kaua teel aga pudelis oleku aeg hakkas jooksma pudelisse villimisest, siis jäi ärimeestel viina realiseerimiseks aega ainult 8 kuud.
Kuna oli ilmne oht, et selle ajaga ei jõuta kogu tundmatu joogi saadetist maha müüa ja osa kauba utiliseerimise eest tuleks omanikul halval juhul veel peale maksta, siis organiseeriti USA ööklubides reklaamüritustena "massiline Eesti viina odavmüük", mille käigus õnnestus enamusest joogist läbi häda vabaneda.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Huvitav, kas neil võtab oma viski ka klaasi maitse juurde ja parim enne on üks aasta?
Re: Autotehnikateema
Täpselt sammuti kui poes müüdav "Himaalaja sool", mis mäe otsas on juba miljon aastat hunnikus seisnud aga poepakendile on märgitud: "Parim enne 2 aastat", sest pakendi enda omadused on selle aja peale muutunud kõlbmatuks.krossipart kirjutas: ↑21 Okt, 2025 16:07Õlivahetus vastavalt läbisõidule või korda aastas..Mõte paigas..Miks?Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Okt, 2025 15:34Mul kunagi oli selline Boschi vedelik, plekknõu oli 5-liitrine, andis seda ikka tühjaks kulutadaOLAVI kirjutas: ↑21 Okt, 2025 14:55 Bosch oma ENV4 ja ENV6 piduriõlidele eraldi kirjutab, et nende õlide realiseerimise aeg on pikem kui teistel õlidel ja kuni 5 aastat, kuna need on plekkpudelis.
https://www.boschaftermarket.com/xrm/me ... ids_en.pdf ...![]()
Edaspidi olen ostnud Castroli oma liitristes plastpudelites ja keeranud need peale kasutamist kõvasti kinni. Aastaga kulub ehk ära.
Tekitas küsimuse, kuidas võiks olla seotud õli säilivusaeg ja pakend?....
Sammuti on realiseerimise aeg määratud poeriiulil seisval, tehasekinnises plastpudelis piduriõlil, sest niiskus ronib ajaga läbi plastiku pudelisse aga plekkanistris võib seista kauem, 5 aastat, nagu Bosch oma toote kohta teatab.
Samal põhjusel peab kaasaegsel "õhukeste kliimatorudega autodel" perioodiliselt vahetama kliimaseadmes gaasi, sest õhuniiskus saastab kliimaõli.
Ka odaval valges kanistris klaasipesuvedelikul on realiseerimise aeg, sest UV kiirgus muudab ajaga valge plasti hapraks ning kui ostja äkilisemalt kanistrit haarab, võib see puruneda.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Sõltub vist kliimavööndist?
Tartus maja suviti kuumal (ca +50C) pööningul 20 aastat kastides seisnud peened joogid (konjakid, viskid, rummid, jne.) maitsesid nagu solk ja pähe ei hakanud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Missugune peab olema peaehitus, et peeneid jooke pööningul hoida?
Ikka kelder või kõhupaun.
Ikka kelder või kõhupaun.
professional retard
Re: Autotehnikateema
Kas see õhukese toru lõik tähendab, et toru kaudu niiskus sisse läheb või mis selle lause tagamote nüüd oli ?OLAVI kirjutas: ↑21 Okt, 2025 20:57Täpselt sammuti kui poes müüdav "Himaalaja sool", mis mäe otsas on juba miljon aastat hunnikus seisnud aga poepakendile on märgitud: "Parim enne 2 aastat", sest pakendi enda omadused on selle aja peale muutunud kõlbmatuks.krossipart kirjutas: ↑21 Okt, 2025 16:07Õlivahetus vastavalt läbisõidule või korda aastas..Mõte paigas..Miks?Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Okt, 2025 15:34
Mul kunagi oli selline Boschi vedelik, plekknõu oli 5-liitrine, andis seda ikka tühjaks kulutada![]()
Edaspidi olen ostnud Castroli oma liitristes plastpudelites ja keeranud need peale kasutamist kõvasti kinni. Aastaga kulub ehk ära.
Tekitas küsimuse, kuidas võiks olla seotud õli säilivusaeg ja pakend?....
Sammuti on realiseerimise aeg määratud poeriiulil seisval, tehasekinnises plastpudelis piduriõlil, sest niiskus ronib ajaga läbi plastiku pudelisse aga plekkanistris võib seista kauem, 5 aastat, nagu Bosch oma toote kohta teatab.
Samal põhjusel peab kaasaegsel "õhukeste kliimatorudega autodel" perioodiliselt vahetama kliimaseadmes gaasi, sest õhuniiskus saastab kliimaõli.
Ka odaval valges kanistris klaasipesuvedelikul on realiseerimise aeg, sest UV kiirgus muudab ajaga valge plasti hapraks ning kui ostja äkilisemalt kanistrit haarab, võib see puruneda.
-
- Liige
- Postitusi: 1699
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Usu jah kõike, mida kuskil kobrulehes kirjutatakse. Eriti mingite ärikate jutte. Siis kui viin oli juba teel, hakati seadma mingeid nõudeid jne. Kõlab nagu ehtne õhtulehe möga.OLAVI kirjutas: ↑21 Okt, 2025 20:34
Liiga noortele või puuduva mäluga isikutele seletan siis pikemalt Eesti viinatootjate seiklusi, umbes nii nagu tookord meie meedias kirjeldati.
Aegu tagasi, kui Eesti viinatootjad alles hakkasid viina ameerikasse vedama ja saatsid proovipartii (Y2K?) konteinerid teele, seadis USA vastav amet klaastaaras imporditavale viinapudelile nõude see realiseerida 1 (ühe) aasta jooksul arvestades villimisest.
Kuna konteinerid olid laeval kontrollimata temperatuuris, liiga kaua teel aga pudelis oleku aeg hakkas jooksma pudelisse villimisest, siis jäi ärimeestel viina realiseerimiseks aega ainult 8 kuud.
Kuna oli ilmne oht, et selle ajaga ei jõuta kogu tundmatu joogi saadetist maha müüa ja osa kauba utiliseerimise eest tuleks omanikul halval juhul veel peale maksta, siis organiseeriti USA ööklubides reklaamüritustena "massiline Eesti viina odavmüük", mille käigus õnnestus enamusest joogist läbi häda vabaneda.
Isiklikust kogemusest õlidega: seisis vene TEP-15 õli jääk mul kanistris paar aastat. Kui tahtsin kasutusele võtta, oli põhja tekkinud mõnus must sade. Lääne õlidega ei ole seda täheldanud. Olen spetsiaalselt vaadanud.
Mis puutub "õhukeste kliimatorudega autot", siis mitte ei usu, et vee aur suudab läbida metalli kristallvõret. Kõlab nagu järgmine kutsehariduskeskuse meeste jutt.
Igasugu linnalegende ei tasu siin ka tõe pähe kirja panna.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Plastikpakendist.
Kümme aastat tagasi käisin Euroopas hulkumas. Täpselt Wolfsschanze külastamise päeval sattus mul sünnipäev olema ja sõbrad kinkisid mulle selle puhuks udupeene schnapsi nimega "Familia Wodka". Pesuehtne issijogurt, sajagrammine läbipaistev plasttopsik rebitava kaanega, parmu hommikualustus.
Kuna selle joobnustava joogi eksponaatiline väärtus ületas tugevalt temast eeldatavalt saada olevat maitseelamust, jäi ta lihtsalt elutuppa riiulisse seisma, hea vahepeal sõpradele näidata ja arutada, millise kisaga meil sotsiaalvõrgustikes "Pere Viina" nimeline rüübe võiks vastuvõttu leida. Ühel hetkel aga paistis, et joogi kogus on vähenema hakanud. Ning praeguseks on enamvähemtäpselt pool vedelikust alles. Nüüd ongi huvitav teada, kas järgmise kümne aasta jooksul haihtub lõplikult ära?
Kümme aastat tagasi käisin Euroopas hulkumas. Täpselt Wolfsschanze külastamise päeval sattus mul sünnipäev olema ja sõbrad kinkisid mulle selle puhuks udupeene schnapsi nimega "Familia Wodka". Pesuehtne issijogurt, sajagrammine läbipaistev plasttopsik rebitava kaanega, parmu hommikualustus.
Kuna selle joobnustava joogi eksponaatiline väärtus ületas tugevalt temast eeldatavalt saada olevat maitseelamust, jäi ta lihtsalt elutuppa riiulisse seisma, hea vahepeal sõpradele näidata ja arutada, millise kisaga meil sotsiaalvõrgustikes "Pere Viina" nimeline rüübe võiks vastuvõttu leida. Ühel hetkel aga paistis, et joogi kogus on vähenema hakanud. Ning praeguseks on enamvähemtäpselt pool vedelikust alles. Nüüd ongi huvitav teada, kas järgmise kümne aasta jooksul haihtub lõplikult ära?

Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Mu mälu küll lubab mäletada et Stolitshnaja viina viidi klaaspudelites USA - sse juba Brežnevi ajal. Ja Y2K ajastul ei hakatud Eestist proovipartiisid saatma vaid Liviko oli oli seal oma toodangut pikalt müünud. Seesama Y2K viina turustaja ehk Onistar samuti, Türi vodka kujul.OLAVI kirjutas: ↑21 Okt, 2025 20:34
Liiga noortele või puuduva mäluga isikutele seletan siis pikemalt Eesti viinatootjate seiklusi, umbes nii nagu tookord meie meedias kirjeldati.
Aegu tagasi, kui Eesti viinatootjad alles hakkasid viina ameerikasse vedama ja saatsid proovipartii (Y2K?) konteinerid teele, seadis USA vastav amet klaastaaras imporditavale viinapudelile nõude see realiseerida 1 (ühe) aasta jooksul arvestades villimisest.
Kui selle Y2K viinaga üldse mingeid probleeme oli siis kaubamärgi vaidlus mis käskis pudelid kulinal tühjaks juua ja kolksti prügikasti visata. See oli sajandivahetusel populaarne nimi ja sakslased registreerisid enne eestlasi.
Õlist tekkinud seadet olen ma Lääne õlil samuti näinud. Täpsemalt Addinol HVLP TT hüdroõlil mis oli ostetud 1000 liitrise valge plastkonteineriga . Mingi aja pärast hakkas konteiner seestpoolt mustaks muutuma ja Adfinoli müüja arvas et eks need väärt lisandid (TT ikkagi

Soomes on mõneti analoogne odavõli Teboil. Põhimõtteliselt vene Lukoili õli. See on samuti suures läbipaistvas konteineris seisnud kuid mingit setet pole tekkinud. Üks seletus on et väga hea õli ja teine et venelased pole sinna mingeid lisandeid pannudki.
Re: Autotehnikateema
OLAVI on eriti hoogu läinud, ei tea kas kerge tööpäeva õhtu lõdvestusjook mõjub.
Huvitavaid teooriaid tuleb nagu varrukast - Nelli teataja tasemel.
Huvitavaid teooriaid tuleb nagu varrukast - Nelli teataja tasemel.
Re: Autotehnikateema
Mul seisab kapis veneaegne avamata pulmaviin rohelise plekist korgiga, avamisnaga küljes (kes veel mäletab), soetatud 80-ndate lõpus. Perioodiliselt on seda monitooritud kuna vedeliku tase langeb vaikselt. Algul rumal nagu ma olen arvasin et kork hingab läbi aga targad inimesed on siin asja selgeks teinud, et ilmselt lahkub etanool läbi pudeli klaasi kuna aasta vanusel viinal olevat klaasi maitse juures.. No kui klaas viinas lahustub siis pole kahtlust, et viinusk lahkub pudelist läbi klaasi. 

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Kui keegi juhtumisi klaasi söönud on siis mismoodi klaas maitseb? Et teinekord teaks kas viinal on klaasi või rääsunud puskariõli maitse.
Teoreetiliselt klaas lahustub küll kui on õige ja naturell ökotoode. Et ta püsivam oleks tuleb sulatamisel paekivi juurde panna. Või pliid - siis saab kristallklaasi.
Teoreetiliselt klaas lahustub küll kui on õige ja naturell ökotoode. Et ta püsivam oleks tuleb sulatamisel paekivi juurde panna. Või pliid - siis saab kristallklaasi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44039
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ju siis polnud seal midagi tarkakrossipart kirjutas: ↑21 Okt, 2025 18:51 Loe eelnevad jutud üle, mida kirjutasid.. Aga Te jätkake oma "teooriat" a,la "Õli ja viin pole erinevalt pidurivedelikust kuigivõrd vett siduvad ehk hügroskoopsed vedelikud. Viinal on pigem etanooli lendumise teema, kui pudel pole õhutihe."Mnjah.. "Õli puhul arvaksin, et seal on pika seismise puhul probleem settimine ja kihistumine, eks siis tuleb enne loksutada."? Aga Te jätkake ja ikka vahva lugeda Teie mõtteid ja soovitusi..
![]()

Täiesti "tähtaegsetel" õlipudelitel on ka väike sade põhjas. Kuna ma vahetan ise õlisid päris mitmel autol, siis olen tähele pannud. Loksutan alati pudeli/kanistri läbi, enne kui mootorisse kallan.
Mina ei näe tänapäeva mootoriõli riiulil 5a hoidmisega probleemi, kuid kord avatud pidurivedeliku pudel võib küll probleem olla. Iga vahetuse jaoks ostan seepärast uue pudeli ja mingeid 5l taarasid ei osta, sest selle kulutamisega läheb mul aastaid ning kogu selle aja on isegi metallkanistris pool mahtu õhk (koos veeauruga).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist