Näiteks üks kena AlfaRomeo kupee sai talveks 6cm kõrgemaks tõstetud, sest omanik muidu kodust välja ei saanud.taara kirjutas: ↑30 Nov, 2023 17:33Ja mis on lahenduseks? Igaüks ehitab naabrist kõrgema auto? Või teevad kollektiivlepingu, et igaüks ostab samade mõõtudega autod ja rehvid. ...Aga kui kõrged masinad on sügavad külmunud rööpad lume sisse vajautanud, siis madalama põhjaga masinal on seda teed mööda võimatu sõita, sest kõõlub põhjapidi lumevalli peal ja rattad ei ulata vastu maad (vao põhja).
Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Ega sa ei peagi kõike nägema. Land Cruiser näeb ühtemoodi välja nii linnas kui maal, aga kui linnamehe maastur on seest piinlikult puhtaks lakutud, siis maamehe või metsamehe tööriist näeb seest välja samasugune kui omaaegne kolhoosi varustaja uazik. Enamuse ajast parajalt tolmune, õliplekkidega, kulunud istmetega ja paarsada kilo kultivaatoripiisid, adraterasid ja muud vajalikku või vähemvajalikku kola kaasa loksumas. A väljast see ei paista.

Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Liikluse planeerimisest
Ega ei kahtlegi, et nii on ja veel vähem panen pahaks. Aga kahtlen selles, et enamus maal elavatel inimestel nii on ja sellistel töökohtadel on, kus selle järgi reaalne vajadus on.
Re: Liikluse planeerimisest
Vanadel rontidel hakkab ju olema 50 euri aasta - see raha ikka leitakse ja ei kao nad kuhugi.Jääb ka igasugu osse vähemaks, kes viimase raha eest endale rondi ostnud, seda ülal pidada tegelikult ei jõua (rehvid! hooldused!) aga ummistavad tänavaid ja oma keskmisest kehvemas korras masinaga ohustavad ka kaasliiklejaid.
Käisin selle aasta jaanuaris-veebruaris metsa tegemas, sellesama 1,9 Golfiga. Viimased 800m teest olid hooldamata. Lumeolude kohta otsi ise sellest ajast ilmaprognoose. Saed, kanistrid, vahetusriided, söök - kõik mahtus kaasa.
Korvtõstukit ega bobcati pole vaja olnud vedada aga väike-ekskavaatori vedasin küll laenutusest ära.
Siis sa rikud räigelt Liiklusseadust ja sead teiste isikute elu ohtu. Palun vaata oma autopassist, millise täismassiga haagist VW Golf vedada võib.
——
Paljud vallad ei lükka eramaal asuvat teed lahti, kui see tee viib ainult ühte majapidamisse, olgu servituudiga antud avalikku kasutusse või mitte. Neid majapidamisi on palju, kus viimane 100-200 meetrit on oma maa peal.
Lisaks talvele on mudane aeg, maainimestel pole reeglina ööklubisid ja veganbaare, vaid käiaksegi kalal ja jahil.
Ühesõnaga, kindlasti saab ilma - autot ei ole üldsegi vaha, vanasti käidi hobusega või jala, aga reaalsuses tuleb lapsed kooli, trenni ja lasteaeda viia.
See, et Eestis oleks elu ka väljaspool suurlinnasid on lahutamatu osa laiapindsest riigikaitsest ja kavandatav automaks annab sellele kindlasti hoobi, rääkigu linnas elavad golfimehed mis tahavad.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Liikluse planeerimisest
Selline olukord tekkib tavaliselt siis kui temperatuur käib nulli ümber: sajab, sulab veidi, tallatakse kinni, külmub, sajab ... Kui on pikemalt külmakraadid, siis üldiselt saab sahk ikkagi teelesadavast lumest jagu ja sula tulles ei ole rööbaste tekkimine võimalik, sest tee peal pole selleks piisavalt lund.
Re: Liikluse planeerimisest
Ma võtsin kätte ja hakkasin nuputama, kui palju mul kodust 10 km raadiuses maastureid on. Mingi paarkümmend tükki sain kokku. Absoluutses enamuses on omanikel miski suurem või väiksem põllumajandus- või metsandusettevõte või toimiv talu seljataga. Paar hobisõidukit on ka, hobilobudikud, mille omanikud oma lõbuks offroadi sõidavad. Aga eputamismaasturit, mis kaks korda aastas saabuvat lund ootab ja millega ülejäänud ajal tšillimas ja teatris käiakse, ei leidnudki. Ning enamusel kohalikel maasturiomanikel on kinos ja teatris käimiseks miski väiksem ja viisakam riistapuu. Mis ei pruugi ka maasturist vähem nooblim ja odavam olla, olenevalt omaniku jõukusastmest.
Ma ei tea, kuidas sealt eemalt paistab, aga pikaaegse kohalikuna ütlen südamerahuga, et siinkandis on maastur küll 90% juhtudest lihtsalt tööloomaks.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
-
- Liige
- Postitusi: 2321
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Hakkasin ka mõtlema omakandi maasturitele. Lisaks tööautodele on ka sügavama metsa elanikud. Ja ega neid suuri autosid nüüd niipalju ka pole, 10-20% äkki.isakene kirjutas: ↑30 Nov, 2023 19:53Ma võtsin kätte ja hakkasin nuputama, kui palju mul kodust 10 km raadiuses maastureid on. Mingi paarkümmend tükki sain kokku. Absoluutses enamuses on omanikel miski suurem või väiksem põllumajandus- või metsandusettevõte või toimiv talu seljataga. Paar hobisõidukit on ka, hobilobudikud, mille omanikud oma lõbuks offroadi sõidavad. Aga eputamismaasturit, mis kaks korda aastas saabuvat lund ootab ja millega ülejäänud ajal tšillimas ja teatris käiakse, ei leidnudki. Ning enamusel kohalikel maasturiomanikel on kinos ja teatris käimiseks miski väiksem ja viisakam riistapuu. Mis ei pruugi ka maasturist vähem nooblim ja odavam olla, olenevalt omaniku jõukusastmest.
Ma ei tea, kuidas sealt eemalt paistab, aga pikaaegse kohalikuna ütlen südamerahuga, et siinkandis on maastur küll 90% juhtudest lihtsalt tööloomaks.
Mina käisin see talv juba naist poodi viimas kuigi elame peaaegu maantee ääres. Sama soojaga sõitsin ka ühele naabrile jäljed ette, sest esiveoline keeldus liiklusesse minemast. Eelnevatel talvedel teinud ka seda oma naisele kui pole aega teda vedada.
Sahk tuleb tavaliselt õhtu poole ja hommikuks sajab uus lumi. Lisaks veel saha lükatud külmund vall väravataga. Tõesti ei viitsi õhtul kl 21 minna valli eest lükkama. Ja kes soovib vaielda tulge vaielge nende traktoristidega, enne tuleb kevad kui need lund lükkama õpivad.
4x4 autot vajan igapäevaselt: suured ja rasked koormad, ka käruga, lumega poodi on lihtsalt boonus. Teatrisse keeldub naine sellega minemast

Ja, et linna inimesi veel rohkem närvi ajada siis meil on koguni 3 autot. Selle kolmandaga sõidan ainult siis kui põhiautodel peaks midagi katki minema ja töökoja uksetaga sissepääsu ootab.
Ps. Vahest käin õlle järgi ka, et pikast seismisest ära ei laguneks.
Kristo 53980192
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Eks eesmärk olegi kõik ära nivelleerida, mida need Keila/Valga/Elva ossid ikka oma rontidega sõidavad, käigu parem jala.
Kuradi maasturimehed jne jne.
Sõitke bussiga jne.
Üldiselt, sellist möla võib kusagil ülikooli sööklas sõpradega ajada aga valitsuse poliitikaks see ei sobi.
Kuradi maasturimehed jne jne.
Sõitke bussiga jne.
Üldiselt, sellist möla võib kusagil ülikooli sööklas sõpradega ajada aga valitsuse poliitikaks see ei sobi.
Re: Liikluse planeerimisest
Vähemalt selle postitusega läheb minu uskumine kokku. Pigem vähestel on vaja maasturit suurte ja raskete asjade või haagise vedamiseks. Enamus saavad ikka hakkama ka tavaliste autodega (olgu selleks linnamaastur, allroad või tavaline 4wd). Ikkagi mulle ei müü selle jutuga, et maal muud moodi ei saagi hakkama kui full lukkudega tõstetud ja chipitud maasturiga. Vähemalt selline mulje jääb inimeste selgitustest.
Üleüldse. Käige või tankiga linnas teatris või maal metsa tegemas. Mul sellega probleemi ei ole. Automaksu ei poolda. Kui midagi teha, siis pooldan kütuseaktsiisi tõstmist ja luksusautode maksustamist.
Re: Liikluse planeerimisest
Kes ütles, et full lukkudega, tõstetud ja cipitud maastur ?taara kirjutas: ↑30 Nov, 2023 22:08Vähemalt selle postitusega läheb minu uskumine kokku. Pigem vähestel on vaja maasturit suurte ja raskete asjade või haagise vedamiseks. Enamus saavad ikka hakkama ka tavaliste autodega (olgu selleks linnamaastur, allroad või tavaline 4wd). Ikkagi mulle ei müü selle jutuga, et maal muud moodi ei saagi hakkama kui full lukkudega tõstetud ja chipitud maasturiga. Vähemalt selline mulje jääb inimeste selgitustest.
Üleüldse. Käige või tankiga linnas teatris või maal metsa tegemas. Mul sellega probleemi ei ole. Automaksu ei poolda. Kui midagi teha, siis pooldan kütuseaktsiisi tõstmist ja luksusautode maksustamist.
Ma arvan, et peetakse silmas maastikusuutlikku sõiduautot enamjaolt.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Puhas RE parteisõduri jutt, sorry....2korda2 kirjutas: ↑30 Nov, 2023 15:15 Teemast välja aga päästekomandode kaardi leiab siit.
Mis puudutab maal elamist ja selleks vajalikke sõidukeid, siis ... no ei ole vaja suurt lukustatavate diffritega džiipi maal elamiseks. See ~3-5 päeva aastas kui ehk tõesti tuleb korraga(!) nii palju lund maha, et ilma sahata normaalse autoga liikuma ei pääse - no kannatad ära. Kui võtad endale lihtsalt pisut kõrgema kliirensiga masina (20+cm, näiteks Subaru XV-l on 22cm kliirens aga saab hakkama 7l/100km), siis pole ka 20cm lund mingi probleem. Sellest rohkem tuleb meil korraga maha aga üpris harva.
Automaksu poolt olen. Saab rüsadest lahti - eelkõige lihtsalt registris istuvatest aga ka magalate parklates selliseid seismas küll ja veel. Jääb ka igasugu osse vähemaks, kes viimase raha eest endale rondi ostnud, seda ülal pidada tegelikult ei jõua (rehvid! hooldused!) aga ummistavad tänavaid ja oma keskmisest kehvemas korras masinaga ohustavad ka kaasliiklejaid.
Kahtlemata oleks õiglasem kui kogu autode "kliimareostus" rakendataks kütuseaktsiisi näol aga avaturu tingimustes sõidaks siis maksud hooga Lätti.
Selline pidev kihk teisi elama õpetada ja lõpliku tõe valdamise fenomen.
Küll mina linnainimene (aga lõpliku tõe valdaja) juba tean, kuidas ilmas asjad käivad ja mida maainimene vajab!
Ja kõik peatatud registrikandega autod on "osside romud".
Kas sa seal parteis mõne vanemspinneri ametikohale ei võiks kandideerida?
Viimati muutis Kapten Trumm, 01 Dets, 2023 9:55, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Probleemiks on ökofashistlikud kalduvused koalitsioonis.Madis Reivik kirjutas: ↑30 Nov, 2023 20:47 Eks eesmärk olegi kõik ära nivelleerida, mida need Keila/Valga/Elva ossid ikka oma rontidega sõidavad, käigu parem jala.
Kuradi maasturimehed jne jne.
Sõitke bussiga jne.
Üldiselt, sellist möla võib kusagil ülikooli sööklas sõpradega ajada aga valitsuse poliitikaks see ei sobi.
Kõigepealt tuleb luua suure võimuga "kliimaministeerium", mis kirjutab ette reeglid kuidas elada tohib.
Seejärel tuleb kõik elu allutada sellele - kui ikka kooskõlastus puudub, ei tohi kõhutuultki lasta (kasvuhoonegaasid ju!).
Siis tuleb panna kõik spindoctorid jutustama ees seisvast hävingust ja vaikselt, end kindlalt paistab ees midagi Pätsu ajastu taolist.
Pensionäri 2106 ja maainimese 25a vana maastur asendada lubadusega helgemast "liikuvusreformist". Ainult reaalmajandus toimib vastupidi - töökohad kolivad maalt ju ära. Järelikult on veel rohkem vaja liikuda. 30 000 turuhinnaga karumustika maavalduse eesti 90 000 hinnaga Mustamäe korterit ei osta, eriti kui oled juba 50, laenu ka on raske saada.
Finishisirgel paistab ees peaauhind - kliimavoliniku koht kõige agaramale kliimameetmete elluviijale. Kuna NATO peasekretäriks meiesuguseid ei võeta, siis taoline lohutusauhind sobib hästi!
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Ei ole, see on väga vana info. Viimane avalik idee oli 70 eurot aasta ja tean, et otsitakse praegu põhjusi, et sellele otsa veel väänata.Vanadel rontidel hakkab ju olema 50 euri aasta - see raha ikka leitakse ja ei kao nad kuhugi.
Kuna see pole piisavalt roheline ja reformitud "liikuvus". Surve selle tõstmiseks tuleb "kliimaministeeriumist", kellele ka rahandusministeerium alluma peab.
Sellised asjad tekivadki, kui asju koostavad võhikud, kes on nii isad, et asja jagavate nõuannet ei kuula. Ma võin kihla vedada, et pensionäri 40a vana Vaz-2106, mis sõidab suvel 2000 km, on iga kell rohelisem suvalisest elektriautost või tojootahübriid afuijensisest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 316
- Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Oot, miks selliste ülesannete jaoks Skoda enyaq ei sobi. Või Hyundai ioniq 5. Või Tesla model X.
Raha pole? Voolu pole?
Siis plug-in, mida on ka Volvo valikus.
Ikka kallis? GPS põhine automaks ju ka ei sobi, vaata teemat "privaatsus on kallis".
Ühe rehvi raha maasturi pidamise eest aastas automaksuks leida pole ju küll selline kulu, mis siruli viskab.
Kriitikat kah: Vähemalt osa kogutavast maksust peab minema teehoolduse parandamisse. Ja mingi osa võiks ka omavalitsustele jagada, et tõesti karumustika inimesed (kilomeetreid raskesti läbitavaid teid) hädavajaliku masina eest maksusoodustust saaks. 95 % autoomanikest kiunub igatahes niisama.
Raha pole? Voolu pole?
Siis plug-in, mida on ka Volvo valikus.
Ikka kallis? GPS põhine automaks ju ka ei sobi, vaata teemat "privaatsus on kallis".
Ühe rehvi raha maasturi pidamise eest aastas automaksuks leida pole ju küll selline kulu, mis siruli viskab.
Kriitikat kah: Vähemalt osa kogutavast maksust peab minema teehoolduse parandamisse. Ja mingi osa võiks ka omavalitsustele jagada, et tõesti karumustika inimesed (kilomeetreid raskesti läbitavaid teid) hädavajaliku masina eest maksusoodustust saaks. 95 % autoomanikest kiunub igatahes niisama.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Smith ja 1 külaline