
Ja mingi e-kursus

Ühe õige ministeeriumiametniku jaoks on see eksootika. Umbes nagu vabaõhumuuseum. Parimal juhul sai seal ülikoolipäevil purjus peaga kakerdatud. Mis näiteid puudutab, siis ristmik on OK, veoauto ei ole. Kuigi olen ise seda nn "95- t" korduvalt teinud. Sellises mõõtkavas veoautol võib teab mis puudu olla. Peaks olema foto või suurem joonis.Nagu pilti nägin, nii kohe taipasin, et juba lapsest saati olen seda risti ületanud nii lasteaeda, kooli ja sõprade juurde ja/või ei-tea-kuhu-veel minnes. Nüüd siis juba aastakümneid autojuhina uhan suht igapäev üle selle risti. Päris koomiline oli kuskilt asjamehe suust lugeda, et "ei-ei-ei, see on ainult näidis, et sellist risti niiiiii-paljude märkidega pole olemas
E-kursusel ei ole häda midagi, kui see on hästi ja läbimõeldult korraldatud.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Sept, 2024 10:11 Trumm meenutab nüüd enda higistamisi LE ja kommenteeritud väljaande taga, mis kippusid öötundidesse![]()
Ja mingi e-kursus![]()
Päris elus ongi just sellel ristmikul lisaks vaja posti otsa seda "tellist". Sest igal ajal on olnud selliseid sõidukijuhte, kes on üritanud neisse tänavatesse keerata ja sõita. Ja seda ma ka selgitasin oma postituses. Miks nad just sellel ristmikul seda aegade jooksul on üritanud (niimoodi, et seda lisa-"tellist" on peetud vajalikuks ja pole ka siiani eemaldatud), ka seda võin selgitada.tsivi_list kirjutas: ↑26 Sept, 2024 8:21Testi pilti ei oska mina mitmeti mõista.
Kuidas see mitmeti mõistmine käib?
Liikluskorraldusvahendid ei luba otse sõitu, selle taipamiseks piisab suunaviitade vaatamisest radade kohal.
...see oli välja surnud juba tosin+ aastat tagasi...2korda2 kirjutas: ↑26 Sept, 2024 7:27Elektroonilise õppe efektiivsus sõltub suuresti läbi viimise viisist. Kui õpe ongi ainult "siin on link, vaadake videod/materjalid üle ja seejärel saate testi teha", siis on tõesti vilets.Marvin kirjutas: ↑25 Sept, 2024 18:35 See eksamisaaga toob välja kaks probleemi:
1. Ilma klassiõppeta elektrooniline õpe ei taga liiklussituatsioonidest sisulist arusaamist ja soosib mehaanilist õpet;
2. Sugugi ei ole välja surnud mentluse transpordiameti erivorm - eksamineeritavate kottimine trikk-küsimustega.
Mis puudutab aga teist punkti, siis julgen väita, et see oli välja surnud juba tosin+ aastat tagasi. Ma olin asja sees, kui ARK-le tollal loodi uus infosüsteem. Muuhulgas ka eksamite osa. Tollal koostasid küsimused ARK (siis oli veel selle nime all) enda töötajad. Jälgiti jooksvalt eksamitel kõige suuremaid probleeme tekitanud küsimusi, täpsustati sõnastust, küsiti vajadusel abi ka EKI-st, informeeriti autokoole - "rohkem tähelepanu teemale X" jne. Küsimusi oli piisavalt palju, et 10-se seltskonnaga eksamit tehes ei pruukinud ühtegi korduvat küsimust olla. Küsimuse sõnastus ja vastuste sõnastused olid selgelt paigas aga vastuste järjekord oli dünaamiline (ei olnud võimalik pähe õppida -"trammiga ristmiku küsimuses on õige vastus A").
Ma tegin ise tollal paari aasta jooksul mitukümmend teooria testeksamit - lihtsalt veendumaks, et asjad töötavad nii nagu soovitud. Kuniks oli võimalik (avalik proovieksami leht eksisteeris), tegin proovieksameid veel õige mitu aastat pärast projekti lõppu.
Selle Kriku viimase lausega jääb üle ainult nõustuda. Liiklusseaduses sätestatud teadmiste kontrollimine ei tohi olla nii ülesehitatud, et vähesema arvutiteadlikkusega inimesel võib eksam jääda sooritamata hoopiski arvutialaste väheste teadmiste ja/või eksamiüesannetes sisalduva arvutialase (nt ka keele)vea, programminüansi või muu riukalikuse tõttu.Kriku kirjutas: ↑26 Sept, 2024 7:43 Jüri Ess on kirjutanud ilmselt põhjendatult kurja artikli: https://epl.delfi.ee/artikkel/120324498 ... lik-oppida .
Soovitus tehnilises keskkonnas hakkama saamiseks:Kommentaarid oleks liigsed.Suumige joonised sisse, sest muidu ei näe te liiklusmärke - sellest ei räägita eksami sissejuhatuses, aga seda on võimalik teha.
Annex 12 räägitakse nõuetest nii veokitele kui traktoritele. Ma tõin ära üksnes selle osa, mis puudutas seda liiklustesti küsimust, vastust ja nõude selle kohta, et veoki haagisel peab olema vastav tunnusmärk.AMvA kirjutas: ↑25 Sept, 2024 10:10Ma kardan, et arvestades ÜRO logo antud dokumendil, siis see on väga üldistav ja ilmselt kehtestab iga liikmesriik oma regulatsiooni.Fucs kirjutas: ↑24 Sept, 2024 18:16 Esimeses viites on ju ilusasti kirjas, et nõuded kehtivad2.1.3. Classes of rear marking plates
Class 1: Rear marking plates for heavy motor vehicles (trucks and tractors) with red fluorescent and yellow retro-reflective alternative stripes.
Class 2: Rear marking plates for long vehicles (trailers and semi-trailers) with red fluorescent border and yellow retro-reflective centre.
Class 3: Rear marking plates for heavy motor vehicles (trucks and tractors) with red retro-reflective and yellow retro-reflective alternative stripes.
Class 4: Rear marking plates for long vehicles (trailers and semi-trailers) with red retro-reflective border and yellow retro-reflective centre.
Annex 12 Rear marking plates for trucks and tractors
Oled sa näiteks näinud neid helkurplaate traktoritel? Sinu postitatud dokunedi järgi peaks justkui olema.
N3 kategooria on sõiduk, mille täismass on üle 12 t1. SCOPE /
This Regulation applies to rear marking plates for:
1.1. articulated class II and III vehicles of category M; /
1.2. vehicles of category N3, except tractors for semi-trailers;
1.3. vehicles of category O1, O2 and O3 exceeding 8.0 m in length;
1.4. vehicles of category O4.
ja LS alusel kehtestatud EV määruse "Majandus- ja kommunikatsiooniministri 13. juuni 2011. a määrus nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise§ 73. Tehnonõuded mootorsõidukile ja selle haagisele, nõuded varustusele ning nende nõuetele vastavuse kontrollimine
(1) Liikluses kasutatav mootorsõiduk ja selle haagis ning nende varustus peavad vastama õigusaktidega kehtestatud tehnonõuetele. Mootorsõiduk ja selle haagis peavad olema nõuetekohaselt varustatud.
....
(11) Tehnonõuded mootorsõidukile ja selle haagisele ning nõuded nende varustusele kehtestab valdkonna eest vastutav minister määrusega.
....
Enne EV "Liiklusseaduse" 30.06.2011 ja selle erinevate redaktsioonide kehtestamist oli sama nõue sätestatud EV "Liikluseeskirjades" kuni 30.06.2011E-reegel R 70 ; Algversiooni kuupäev 15.05.1987 ; Reegli nimetus: Suure ja raskesõiduki märk
Proovisin kah, suht kiire tempoga (12 min) 100% õige, need matemaatikaülesanded on mõttetudSome kirjutas: ↑26 Sept, 2024 12:39 Liikluseksamist ca 30a möödas, mõtlesin et teen proovieksami:
https://liikluslab.ee/liiklustestid
Suht huvitav oli, igasugused elektritõuksid ja robotkullerid mängus, 40 küsimusest mõtlema panid kolm - need kus tuli arvutada kiirusel 50km/h 1s reaktsioonikiiruse juures läbitav vahemaa (oleks eelistanud 60km/h), teiseks mis kiirusel tohib läheneda vöötrajale kui vöötraja ette paremale on pargitud autod, kolmandaks mis kiirusel sõita maanteel udus nähtavusega 30m. Aga suutsin siiski ilma parandusteta ja spikerdamata veatult kõik ära vastata. Tegu siis arvatavasti saani kehtinud teooriaeksamiga ja ausalt, ma ei tuupinud vastuseid pähe!
Nood arvutamisega seotud küsimused jätnuks mina küll ära, sest selliseid olukordi lahendatakse liikluses autot ja ennast tunnetades.
Hea meelega teeks võrdluseks uue liikluseksami kõrvale, tahaks näha palju seal puusse paneksin.
Kus sellise liiklusgeeniuse autogrammi küll saaks? Või koos selfiet teha?AMvA kirjutas: ↑26 Sept, 2024 13:18Proovisin kah, suht kiire tempoga (12 min) 100% õige, need matemaatikaülesanded on mõttetudSome kirjutas: ↑26 Sept, 2024 12:39 Liikluseksamist ca 30a möödas, mõtlesin et teen proovieksami:
https://liikluslab.ee/liiklustestid
Suht huvitav oli, igasugused elektritõuksid ja robotkullerid mängus, 40 küsimusest mõtlema panid kolm - need kus tuli arvutada kiirusel 50km/h 1s reaktsioonikiiruse juures läbitav vahemaa (oleks eelistanud 60km/h), teiseks mis kiirusel tohib läheneda vöötrajale kui vöötraja ette paremale on pargitud autod, kolmandaks mis kiirusel sõita maanteel udus nähtavusega 30m. Aga suutsin siiski ilma parandusteta ja spikerdamata veatult kõik ära vastata. Tegu siis arvatavasti saani kehtinud teooriaeksamiga ja ausalt, ma ei tuupinud vastuseid pähe!
Nood arvutamisega seotud küsimused jätnuks mina küll ära, sest selliseid olukordi lahendatakse liikluses autot ja ennast tunnetades.
Hea meelega teeks võrdluseks uue liikluseksami kõrvale, tahaks näha palju seal puusse paneksin.
No näed, mul pole õnnestunud isegi autoga kraavis käia (välja arvatud võistlustingimused), erinevalt mõnest käesoleva teema põhikangelasestKapten Trumm kirjutas: ↑26 Sept, 2024 13:40Kus sellise liiklusgeeniuse autogrammi küll saaks? Või koos selfiet teha?AMvA kirjutas: ↑26 Sept, 2024 13:18Proovisin kah, suht kiire tempoga (12 min) 100% õige, need matemaatikaülesanded on mõttetudSome kirjutas: ↑26 Sept, 2024 12:39 Liikluseksamist ca 30a möödas, mõtlesin et teen proovieksami:
https://liikluslab.ee/liiklustestid
Suht huvitav oli, igasugused elektritõuksid ja robotkullerid mängus, 40 küsimusest mõtlema panid kolm - need kus tuli arvutada kiirusel 50km/h 1s reaktsioonikiiruse juures läbitav vahemaa (oleks eelistanud 60km/h), teiseks mis kiirusel tohib läheneda vöötrajale kui vöötraja ette paremale on pargitud autod, kolmandaks mis kiirusel sõita maanteel udus nähtavusega 30m. Aga suutsin siiski ilma parandusteta ja spikerdamata veatult kõik ära vastata. Tegu siis arvatavasti saani kehtinud teooriaeksamiga ja ausalt, ma ei tuupinud vastuseid pähe!
Nood arvutamisega seotud küsimused jätnuks mina küll ära, sest selliseid olukordi lahendatakse liikluses autot ja ennast tunnetades.
Hea meelega teeks võrdluseks uue liikluseksami kõrvale, tahaks näha palju seal puusse paneksin.
Ma pole ka enam liiklusteste teinud alates 1986... ja see viimanegi oli toona Moskvas vene keeles tehtudSome kirjutas: ↑26 Sept, 2024 12:39 Liikluseksamist ca 30a möödas, mõtlesin et teen proovieksami:
https://liikluslab.ee/liiklustestid
Suht huvitav oli, igasugused elektritõuksid ja robotkullerid mängus, 40 küsimusest mõtlema panid kolm - need kus tuli arvutada kiirusel 50km/h 1s reaktsioonikiiruse juures läbitav vahemaa (oleks eelistanud 60km/h), teiseks mis kiirusel tohib läheneda vöötrajale kui vöötraja ette paremale on pargitud autod, kolmandaks mis kiirusel sõita maanteel udus nähtavusega 30m. Aga suutsin siiski ilma parandusteta ja spikerdamata veatult kõik ära vastata. Tegu siis arvatavasti saani kehtinud teooriaeksamiga ja ausalt, ma ei tuupinud vastuseid pähe!
Nood arvutamisega seotud küsimused jätnuks mina küll ära, sest selliseid olukordi lahendatakse liikluses autot ja ennast tunnetades.
Hea meelega teeks võrdluseks uue liikluseksami kõrvale, tahaks näha palju seal puusse paneksin.
Autor: Reedik Niilus, Aasta: 2020, Kirjastus: Jeppe Auto OÜ, Lehekülgi: 84, Mõõtmed:297 x 210. Väljaanne on saadaval raamatukauplustes ja autokoolides.
Lugege väga hoolikalt sõnastust! Väga palju on eitusi ja topelteitusi.Tulemus: Õiget: 31/ Kokku: 40