Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
teeline35
Liige
Postitusi: 1848
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas teeline35 »

Ökonoomse sõidu alus on hoida hoogu, planeerida oma liiklumist pikemalt ette, mitte pidurdada lihtsalt hoo tapmiseks pikalt, pidurdada mootoriga ja mitte kiirendada liigselt (peale selle kui on hoog maha pidurdatud).
Hakkab juba tulema. Peamine on võime liiklusolukordi ette näha ja vastavalt ennetavalt reageerida. Aastatega õpid kaasliiklejat hindama juba sõidustiili järgi ja saad aru kui ettevaatlik pead olema ja eemale hoidma. :wink:
Selle jutu peale ma arvan, et tegemist pole kas kutselise juhiga või pole firma raatsinud ökonoomse sõidu kursustele saata.
Vat säästusõidu kursustel pole tõesti käinud. :D
Ütle kui kaua kestavad sul piduriklotsid, siis ütlen, kuidas sa sõidad 8)
Häbiga pean tunnistama :oops: , et piduriklotside vahetamise peamine põhjus vähesest kasutamisest kinni jäämise tõttu ära kulumine ja ülevaatusel saan ka selle pärast võtta.
Mul on olnud karmim laks 9600 km kuu ajaga ja ei lahkunud riigi piiridest. Ja ma pole küll kuskilt otsast mingi elupõline roolikeeraja. Jah, ongi olemas sellised tööd. Antud juhul oli vaja ühed seadmed üle riigi laiali vedada. Aeg oli tähtis ja üleandmise protsessis pidin isiklikult osalema. Samas see 500 kilti päevas on kerge TLN-VÕRU ots. Ma oletan, et enamvähem esimene bussijuht või kaubavedaja ei pilguta selle peale silmagi. Aga kaubavedajaid on lademes. Igasugu poeketid ja lugematu hulk kõiksugu kokkuostetud jama mis tuleb pakikappidesse laiali tassida. Aga kutseline juht ja aasta peale 30 000 on palju ?
läbisõit 9600km 12 kuud ja 30 aastat järjest?
Aga kutseline juht ja aasta peale 30 000 on palju ?
Jutt polnud minust vaid mulle on arusaamatu kuidas transpordi töödega mitte seotud juhid oma mitmekümned tuhanded kilomeetrtid aastas kokku ajavad?Oma aja halb planeerimine? Ja niimoodi aastakümneid?
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1717
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 16 Juun, 2023 20:23 Mootoril, sõltumata tema tüübist või tootmisajast, kestlikuks tööks vajalik õlirõhk saabub 1500 pöördest kõrgemal, vanematel ka 2000st kõrgemal. Õlipumbad on samasugused ja samasuguste näitajatega nagu 20-40a tagasi, madalatel pööretel on tootlikkus väike, tootlikkus kasvab pööretega ja saavutab maksimumi kuskil 3000-l pöördel. Eriti tasub seda meeles pidada uuematel, "vesiõlidega" autodel, mida vedelam õli, seda probleemsem on seda pumbata.

Graafikut mul anda pole. Kuna mul on päris hästi varustatud garaaz (mismoodi ikka paljusid autosid ise saab käigus hoida), siis olen ka natuke katsetanud, "vesiõliga" (5W-30) töötav Volvo mootor on täpselt samasuguse õlisurve dünaamikaga kui 40a tagune 15W-50 õli tahtev BMW mootor (millel on mul mehhaaniline manomeeter peal. Töösooja mootoriga püsib õlirõhk seal 1,0 bar või natuke alla selle, gaasi vajutades hakkab tõusma ja saavutab oma maksimumi kuskil 3000 pöörde peal (ja sealt edasi püsib paigal). Ja tühikäigupöörete ligidal sõita üritades ongi õlirõhk olematu.

Kapten Trumm kirjutas: 17 Juun, 2023 7:24 Õlipumbad on endiselt hammasrataspumbad (viimasel ajal pigem väntvõlli otsas, üks välis- ja teine sisehammastega hammasratas).


A kas see ei ole muutus, et hammasratas pumba asemel on gerootorpump? Kas see ei ole muutus, et pump ei asu enam karteris vaid väntvõlli otsas?

Õlipumba tootlikkus hinnata õlirõhu järgi on muidugi maailmas analooge mitte omav praktika.
Kapten Trumm kirjutas: 17 Juun, 2023 7:24Õlipumpadega on veel selline seis, et kui 40a tagusel BMW mootoril on õlipump ringi aetav ketiga väntvõlli otsast (seal on 2 ketiratast selleks, üks nukkvõlli ketile, teine õlipumbale) ja õlipump asuv ise karteris õli sees (kus tema imemiskõrgus on pea null ja mistõttu õli tuleb üles hetkeliselt), siis tänapäeva autodel on sellestki autotootja jaoks üritatud 20 eurot kokkuhoidu teha ja õlipump on pandud otse väntvõlli otsa ja asub mootori esikaanes.


Vedelamat õli on just lihtsam pumbata, selle pärast võib ka õlipump õli tasapinnast kõrgemal asuda. Aga kõik on ikka sama moodi nagu 40 aastat tagsi.
ahto42 kirjutas: 17 Juun, 2023 13:11 Tänapäeval on juba ka muutuva tootlikusega labadega õlipumbad. Nagu roolivõimuomad, aga labade töökamber liigub.


Tõepoolest, mitte midagi ei ole muutunud. Äkki viib Kapten Trumm ennast kurssi veidi kaasaaegsema tehnikaga?
Kapten Trumm kirjutas: 19 Juun, 2023 21:16
Oli mul kunagi ise remonditud (kolvirõngad jne) BMW mootori õlikulu selline, et õlivahetuse peale tuli 2-3 kanistrit peale valada.
Kui hakkasin süvenema ja avastasin, et kasutusjuhend nõuab õhutemp üle 15 kraadi 50 ülemist viskoossust, kallasin "sellele vanale mootorile kärab tavaline 10W-40 küll" sisse natuke paksema 20W-50 õli (nõuetekohast 15W-50 pole osta enam kuskilt) ja õlikulu ning sinine sahmakas summutist külmkäivitusel kadus üleöö.
Et siis ikkagi on mingi vahe mootori töös, kui oma igivanasse BMWsse valada sisse õli, mis sinna ei ole mõeldud?



Interneti valu ongi see, et siia võib igaüks kõike postitada ja mõni arvabki, et on spetsialist. Noor inimene googeldab, leiab "spetsialisti" postituse, peab seda pühaks tõeks ja valab sulle autoteeninduses "kärab küll" õli sisse ja siis tuleme jälle nutma foorumisse, et küll on sitt teenindus. Võtke raamatud lahti, seal on vähemalt kontrollitud informatsioon.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4911
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Ma ei ole kutseline autojuht, elan Tallinnas, 30 tuhat km aastas on viimased 25a kergelt tulnud. Tegevuspiirkond Eesti. Ahjaa, sõidan isikliku autoga, ametiauto veits ebamugav.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

davidsoniharald kirjutas: 19 Juun, 2023 22:11 ...
Interneti valu ongi see, et siia võib igaüks kõike postitada ja mõni arvabki, et on spetsialist. Noor inimene googeldab, leiab "spetsialisti" postituse, peab seda pühaks tõeks ja valab sulle autoteeninduses "kärab küll" õli sisse ja siis tuleme jälle nutma foorumisse, et küll on sitt teenindus. Võtke raamatud lahti, seal on vähemalt kontrollitud informatsioon.
Tänapäeva kiirelt muutuvas maailmas võib juhtuda nii, et tootja nõuded enam isegi Omaniku käsiraamatusse ei jõua.
Nagu eelviidatud Castrol RN17 õliga, kus eelmine "ametliku õli tootja" ei suutnud tagada vajalikku kvaliteeti ja alates 2018 aastast sai "Tootja poolt soovitatud ametlikuks õliks Castrol".
Viimastel aastatel on ka mitmed "vähetuntud tootjad" oma õlipudelile kirjutanud RN17 aga neid praktiliselt meil müügilt ei leia.
Eriti terav probleem originaalõlidega on veres, kus juba aastaid on levinud piraatõlide valmistamine ja valede siltide pealekleepimine.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

OLAVI kirjutas: 20 Juun, 2023 6:25 Tänapäeva kiirelt muutuvas maailmas võib juhtuda nii, et tootja nõuded enam isegi Omaniku käsiraamatusse ei jõua.
Nagu eelviidatud Castrol RN17 õliga, kus eelmine "ametliku õli tootja" ei suutnud tagada vajalikku kvaliteeti ja alates 2018 aastast sai "Tootja poolt soovitatud ametlikuks õliks Castrol".
Viimastel aastatel on ka mitmed "vähetuntud tootjad" oma õlipudelile kirjutanud RN17 aga neid praktiliselt meil müügilt ei leia.
Eriti terav probleem originaalõlidega on veres, kus juba aastaid on levinud piraatõlide valmistamine ja valede siltide pealekleepimine.
Õlitootjat vahetatakse enamasti ikka turunduslikel põhjustel. Mul näiteks on mootorratas, millega ostmisel tuli kaasa peotäis Shelli kleepse ja manuaal rääkis, et Shell on parim õli sellesse mootorisse. Aasta hiljem rääkis juhend juba Motorexist kui maailma parimast õlist... Kvaliteediga polnud sellel kõigel miskit pistmist - puhas ristturundus.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma ei ole kutseline autojuht, elan Tallinnas, 30 tuhat km aastas on viimased 25a kergelt tulnud. Tegevuspiirkond Eesti. Ahjaa, sõidan isikliku autoga, ametiauto veits ebamugav.
Kutselised autojuhid (rõhuga kutselised, mitte autojuhti-ehitaja vms) sõidavadki 100 tuhat pluss aastas. Minu 30 tuhat koosneb praegu 25 tuhandest pendeldamisest 40 km ulatuses objektidel, kodus, kontoris. Lisaks veel mõni tuhat nn hobiautodega (seal on omajagu sõitmist sõitmise pärast). Kuigi on aastaid, kus ma olen ka 70 000 aastas sõitnud, palju Tartu otsi ja sõite Tallinnast 70 km.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Interneti valu ongi see, et siia võib igaüks kõike postitada ja mõni arvabki, et on spetsialist. Noor inimene googeldab, leiab "spetsialisti" postituse, peab seda pühaks tõeks ja valab sulle autoteeninduses "kärab küll" õli sisse ja siis tuleme jälle nutma foorumisse, et küll on sitt teenindus. Võtke raamatud lahti, seal on vähemalt kontrollitud informatsioon.
Ja mida sinusugusel on nendele "noortele inimestele" anda? Teadmine, et läbi nina inisedes ja niisama trollides võib feimi koguda ve?
Sepistamise teemal sa juba demosid küllalt enda teadmatust, küll aga ei seganud see trollimist. :wall:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5299
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Juun, 2023 21:16
Oli mul kunagi ise remonditud (kolvirõngad jne) BMW mootori õlikulu selline, et õlivahetuse peale tuli 2-3 kanistrit peale valada.
Kui hakkasin süvenema ja avastasin, et kasutusjuhend nõuab õhutemp üle 15 kraadi 50 ülemist viskoossust, kallasin "sellele vanale mootorile kärab tavaline 10W-40 küll" sisse natuke paksema 20W-50 õli (nõuetekohast 15W-50 pole osta enam kuskilt) ja õlikulu ning sinine sahmakas summutist külmkäivitusel kadus üleöö. Ehk siis need tänapäeva mootorite õlikulud on selle "ülearuse 10 ühiku viskoossuse" probleem, millele pole adekvaatset lahendust leitud.
Kui sa pead hakkama remonditud mootori õlikulu probleemi lahendama viskoossema õli sisse valamise abil, siis tasuks peeglisse vaadata ja endale lubada, et ise kunagi mootorit ei remondi.
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Jutt polnud minust vaid mulle on arusaamatu kuidas transpordi töödega mitte seotud juhid oma mitmekümned tuhanded kilomeetrtid aastas kokku ajavad
Kaunikesti fantaasiavaene arusaam...inimene elab näiteks Kuusalu külje all ja käib Klavisesse Sauel tööle. Ja kui veel töökohustused eeldavad aegajalt autoga liikumist, siis võib kolm korda arvata, palju aastane läbisõit tuleb. Või elab Kernus ja käib vanasse VEHOsse tööle. Mul endalgi tuleb Viimsist linna tööle sõites ja linna vahel asjatades probleemideta keskmiselt 20 000-23 000 kilomeetrit aastas kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 5299
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 20 Juun, 2023 6:25
davidsoniharald kirjutas: 19 Juun, 2023 22:11 ...
Interneti valu ongi see, et siia võib igaüks kõike postitada ja mõni arvabki, et on spetsialist. Noor inimene googeldab, leiab "spetsialisti" postituse, peab seda pühaks tõeks ja valab sulle autoteeninduses "kärab küll" õli sisse ja siis tuleme jälle nutma foorumisse, et küll on sitt teenindus. Võtke raamatud lahti, seal on vähemalt kontrollitud informatsioon.
Tänapäeva kiirelt muutuvas maailmas võib juhtuda nii, et tootja nõuded enam isegi Omaniku käsiraamatusse ei jõua.
Nagu eelviidatud Castrol RN17 õliga, kus eelmine "ametliku õli tootja" ei suutnud tagada vajalikku kvaliteeti ja alates 2018 aastast sai "Tootja poolt soovitatud ametlikuks õliks Castrol".
Viimastel aastatel on ka mitmed "vähetuntud tootjad" oma õlipudelile kirjutanud RN17 aga neid praktiliselt meil müügilt ei leia.
Eriti terav probleem originaalõlidega on veres, kus juba aastaid on levinud piraatõlide valmistamine ja valede siltide pealekleepimine.
Ei ole see uus õli kah mingi imeasi. Üks põhjuseid, miks Renault selle välja töötas oli soov lihtsustada õlivalikut, kuna sellega kaotati ära kaks vana standardit, RN700 ja RN710. Mingeid uusi imeomadusi sellel õlil ei ole.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1717
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Juun, 2023 7:49
Interneti valu ongi see, et siia võib igaüks kõike postitada ja mõni arvabki, et on spetsialist. Noor inimene googeldab, leiab "spetsialisti" postituse, peab seda pühaks tõeks ja valab sulle autoteeninduses "kärab küll" õli sisse ja siis tuleme jälle nutma foorumisse, et küll on sitt teenindus. Võtke raamatud lahti, seal on vähemalt kontrollitud informatsioon.
Ja mida sinusugusel on nendele "noortele inimestele" anda? Teadmine, et läbi nina inisedes ja niisama trollides võib feimi koguda ve?
Sepistamise teemal sa juba demosid küllalt enda teadmatust, küll aga ei seganud see trollimist. :wall:
Mina andsin seal teemas kaks raamatut, kus on kirjas, mis on sepistamine ja mis ta ei ole. Oleksid sa viitsinud need lahti teha, siis saaksid aru, millist sõnnikut seal teemas kirjutatud on. Aga nagu üks akf seal teemas kirjutas, et "temal küll nii paksu raamatu jaoks aega ei ole".

Naljakas, et vaktsiini teemas tambitakse "oma peaga mõtlejad" maa sisse ja rõhutakse spetsialistide usaldamisele aga autotehnika teemas käravad kodukootud teooriad küll. Topeltstandardid, ma ütleks.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 20 Juun, 2023 8:14 ...
Ei ole see uus õli kah mingi imeasi. Üks põhjuseid, miks Renault selle välja töötas oli soov lihtsustada õlivalikut, kuna sellega kaotati ära kaks vana standardit, RN700 ja RN710. Mingeid uusi imeomadusi sellel õlil ei ole.

Ei ole "imeomadusi" vist jah, peale selle, et tuha sisaldus (põletab kolvirõngad ja turbo kanalid kinni) on poole väiksem ja lisandite klassid mis mõjutavad katalüsaatori ja tahmafiltrite eluiga on erinevad API SN - ACEA C3.
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... bzf9bt.pdf
RN710.png

https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... CQ56S5.pdf
RN17.png


Kõvemad mehed julgeks vist ka kodumaist põlevkiviõli mootorisse kallata?
PÕL_ÕLI.jpg
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2362
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Juun, 2023 20:37 ". Ütle kui kaua kestavad sul piduriklotsid, siis ütlen, kuidas sa sõidad 8)
Mul vana Hiluxiga tuli 103000 ja mingi julge pool cm klotse oli veel järgi kui nüüd uue vastu välja vahetasin :)
AMvA
Liige
Postitusi: 5299
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 20 Juun, 2023 16:13
AMvA kirjutas: 20 Juun, 2023 8:14 ...
Ei ole see uus õli kah mingi imeasi. Üks põhjuseid, miks Renault selle välja töötas oli soov lihtsustada õlivalikut, kuna sellega kaotati ära kaks vana standardit, RN700 ja RN710. Mingeid uusi imeomadusi sellel õlil ei ole.

Ei ole "imeomadusi" vist jah, peale selle, et tuha sisaldus (põletab kolvirõngad ja turbo kanalid kinni) on poole väiksem ja lisandite klassid mis mõjutavad katalüsaatori ja tahmafiltrite eluiga on erinevad API SN - ACEA C3.
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... bzf9bt.pdf
RN710.png
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... CQ56S5.pdf
RN17.png

Kõvemad mehed julgeks vist ka kodumaist põlevkiviõli mootorisse kallata?
PÕL_ÕLI.jpg
Ja need näitajad teevad sellest imeõli? Volvo spec õlil on sama tuhasus juba aastaid. Ehk siis tavaline C klassi õli.
Sten1111
Liige
Postitusi: 242
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Keda huvitab siis lingilt leiab mehe kes tegeleb põhiliselt vag grupiga ja tema siis räägib miks need tänapäeva mootorid on sellised nagu nad on.

https://youtube.com/@edurdiautovideod87
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist