Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas mongol »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 11:09 Olen sellise kõva mehega ka korra elus kohtunud, kui ma ei lasknud mingil krossirattaga idikal sõita mööda teepeenra kaudu. Järgmise foori taga tuli kõvamehejutt, kuidas hambad sisse taotakse. Tulin siis autost välja ja kõval mehel hakkas seepeale kole kiire lahkumisega :D
Olen Magristrali ees foori taga sarnase ML-mersuvennaga ka suhelnud. Pere oli ka autos, suht piinlik, et pereisa püksi pissis mingi lüheldase tsiklimehe õigustatud küsimuste peale.
Krossikas las sõidab teepeenra kaudu, mis sul sellest lühemaks jääb? Päriselt? Jätkuvalt soovitan oma juhiluba pooleks lõigata.
professional retard
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kriku »

taara kirjutas: 11 Juul, 2023 11:08Reeglina need ette trügijad ei jää kõrvale, vaid sõidavad ette ja ei sega kedagi. Pole veel kunagi ühtegi tsiklit näinud, kes jäävad äärekivi ja auto vahele seisma. Jalgratturid teevad seda küll.
Ma pidasin tegelikult silmas esimesi parempöörde ootajaid. Näiteks seisab foori taga 10 autot, neist esimesel kolmel on parem suund sees. Liiklusseaduse järgi peaks kaherattaline ootama 3. auto kõrval, kui ta just tahab autode ja sõidutee ääre vahel olla, aga kuna ta nagunii ei või sealt startida enne, kui kõik 3 on parempöörde sooritanud, võiks ta niisama hästi oodata ka 4. kõrval.

Jah, liiklusseaduse järgi ei või ta paremalt mööduda ka 8. autost, kui sel parem suunatuli põleb, olgugi et 4 järgmist tahavad otse sõita. See on nüüd koht, kus tõesti igapäevaelu otstarbekus ja juriidika lahknevad - sest ülima tõenäosusega ei jää ta 8. auto parempööret kuidagi takistama.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui kaherattaline mootoriga variant möödub teise sõiduraja või vastasuuna kaudu, on mul üsna kama 2, ületagu kiirust või tehku mis tahes.
Samal sõidurajal aga autojuhist ootamatu möödumine, eriti kui kiiruste vahe on soliidne (mootorrattad sõidavad reeglina kiiremini), on aga mölaklus, mitte "liiklusviisakus" nagu ratturid ise miskipärast nimetavad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kriku kirjutas: 11 Juul, 2023 11:14
taara kirjutas: 11 Juul, 2023 11:08Reeglina need ette trügijad ei jää kõrvale, vaid sõidavad ette ja ei sega kedagi. Pole veel kunagi ühtegi tsiklit näinud, kes jäävad äärekivi ja auto vahele seisma. Jalgratturid teevad seda küll.
Ma pidasin tegelikult silmas esimesi parempöörde ootajaid. Näiteks seisab foori taga 10 autot, neist esimesel kolmel on parem suund sees. Liiklusseaduse järgi peaks kaherattaline ootama 3. auto kõrval, kui ta just tahab autode ja sõidutee ääre vahel olla, aga kuna ta nagunii ei või sealt startida enne, kui kõik 3 on parempöörde sooritanud, võiks ta niisama hästi oodata ka 4. kõrval.

Jah, liiklusseaduse järgi ei või ta paremalt mööduda ka 8. autost, kui sel parem suunatuli põleb, olgugi et 4 järgmist tahavad otse sõita. See on nüüd koht, kus tõesti igapäevaelu otstarbekus ja juriidika lahknevad - sest ülima tõenäosusega ei jää ta 8. auto parempööret kuidagi takistama.
Tegelikult ei või, ühel sõidurajal sõiduauto ja (mootor)ratas ohutu külgvahega olema ei mahugi. Mootorratas peab ootama oma järge tegelikult samamoodi nagu autod. Cruiseri ja chopper mehed saavad sellest suurepäraselt aru, bike ja krossika sangas on aga üllatavalt palju mölakaid, kel on vaja kõigist ette trügida. Kaks sõidukit samal rajal võib kõrvu olla vaid siis, kui nende laius seda võimaldab. Nt 2 soolomotikat, 2 jalgratturit.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
diesel
Liige
Postitusi: 923
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas diesel »

no minu praktika on trummiga võrreldes umbes kahekordne.
ja selle põhjalt julgen arvata, et kaptenihärral tasub ettevaatlik olla,
karma võib kätte saada.
ja sel ajal kui mina autokoolis käisin, õpetati nõnda, et sõita tuleb nii,
et mitte kedagi sellega ei segaks.

päriselus on sedasi, et meie kõigi sõbrad-sugulased-tuttavad-... osalevad
igapäevaselt liikluses. autoga, tsikliga, veloga, jala, ...
tasub ehk meeles pidada.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kriku »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 11:18Tegelikult ei või, ühel sõidurajal sõiduauto ja (mootor)ratas ohutu külgvahega olema ei mahugi. Mootorratas peab ootama oma järge tegelikult samamoodi nagu autod. Cruiseri ja chopper mehed saavad sellest suurepäraselt aru, bike ja krossika sangas on aga üllatavalt palju mölakaid, kel on vaja kõigist ette trügida. Kaks sõidukit samal rajal võib kõrvu olla vaid siis, kui nende laius seda võimaldab. Nt 2 soolomotikat, 2 jalgratturit.
Mis olukorra kohta siis LS § 32 lg. 9 käib?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mongol kirjutas: 11 Juul, 2023 11:12 Olen Magristrali ees foori taga sarnase ML-mersuvennaga ka suhelnud. Pere oli ka autos, suht piinlik, et pereisa püksi pissis mingi lüheldase tsiklimehe õigustatud küsimuste peale.
Krossikas las sõidab teepeenra kaudu, mis sul sellest lühemaks jääb? Päriselt? Jätkuvalt soovitan oma juhiluba pooleks lõigata.
Vaata kui krossikas tuleb tagant viisakalt, annab ehk signaaliga märku ja siis läheb mööda nii, et ma kursis olen, siis võibolla tõesti, ükskõik. Aga kui lennatakse peale suure kiirusvahega, sõites nagu hakataks mööda sõitma vasakult ja siis äkki keeratakse paremale ja üritatakse sealt mööda lipsata, siis sellise sigaduse peale (kui ma jõudsin juba paremale võtta) ei vääri asi mitte ainult selle mittelubamist vaid veits rohkemat.

Enamik motoidioote (ma siia alla muidu ei pane kuidagi sinusuguse motostaaziga tegelasi) nimelt arvab, et juhil on silmad ka selja taga ja kui nemad 50 kmh sõitvale autole 140 kmh tagant lähenevad, siis arvatakse vist, et juht näeb neid kilomeetri tagant. Ahjaa, "viisaka ratturi" juurde käib ka põlev esituli.

Kui sa selliseid arusaamu ohutusest siin propageerid, siis sorry, mongol,sa võiks enda load lausa kümneks tükiks lõigata. :wall:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kriku »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 11:25Enamik motoidioote (ma siia alla muidu ei pane kuidagi sinusuguse motostaaziga tegelasi) nimelt arvab, et juhil on silmad ka selja taga ja kui nemad 50 kmh sõitvale autole 140 kmh tagant lähenevad, siis arvatakse vist, et juht näeb neid kilomeetri tagant.
Oot, kas jutt on ikka veel linnaliiklusest või millest?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

diesel kirjutas: 11 Juul, 2023 11:19 no minu praktika on trummiga võrreldes umbes kahekordne.
Mina pidin lubade saamiseks 2 aastat õppima. Sõidutunde oli mul tunnistusel ca 180 pluss lisaks veel isa kõrval sõidetu. Võrreles olukorraga, kus veel hiljuti sai C load 40 tunni ja mingi kolmekuuse pullikursusega, on see suhteliselt põhjalik õpe. Ja üks asi, mis mulle selgeks õpetati, on see, et sõites veoautoga, on otstarbekas positsioneerida end teel selliselt, et kui sa hakkad tegema manöövrit, ei tekiks üllatusi. Et mõni idioot ei ilmuks kuskilt välja ja ei sõidaks sulle kõhu alla, sest suure auto tagarattad lõikavad pööret oluliselt.

Täpselt sama asja õpetan täna lastele. Üks laps sai kevadel load kätte ja ARKi eksamineerija oli tagasisides kiitnud väga head auto valitsemist ning ohuolukordade ennetamist. Sõidutunde oli siis ehk 100-120 kandis. Üks asi, millele rõhku panen, on oskus ära tunda kahemõttelised olukorrad ja nendest ennast kõrvale hoida (pean seda enda napi avariistatistika peapõhjuseks). Ja üks nendest olukordadest on sama kaherattaliste kõrvale trügimise teema.

Ja see olukord ei ole ju mustvalge kogu aeg. Osa idikaid üritab paremalt mööduda juba siis kui sa liigud ja sinu pöörde kavatsus peaks ammu teada olema. A'la mul on kõva Hayabusa, jõuan iga kell mööda minna. :rip:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kriku kirjutas: 11 Juul, 2023 11:26
Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 11:25Enamik motoidioote (ma siia alla muidu ei pane kuidagi sinusuguse motostaaziga tegelasi) nimelt arvab, et juhil on silmad ka selja taga ja kui nemad 50 kmh sõitvale autole 140 kmh tagant lähenevad, siis arvatakse vist, et juht näeb neid kilomeetri tagant.
Oot, kas jutt on ikka veel linnaliiklusest või millest?
Selline olukord sobib linnaliiklusesse hästi, kui õhtusel ajal foorid vilkuva kollase peal juba on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kriku »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 11:37
Kriku kirjutas: 11 Juul, 2023 11:26
Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 11:25Enamik motoidioote (ma siia alla muidu ei pane kuidagi sinusuguse motostaaziga tegelasi) nimelt arvab, et juhil on silmad ka selja taga ja kui nemad 50 kmh sõitvale autole 140 kmh tagant lähenevad, siis arvatakse vist, et juht näeb neid kilomeetri tagant.
Oot, kas jutt on ikka veel linnaliiklusest või millest?
Selline olukord sobib linnaliiklusesse hästi, kui õhtusel ajal foorid vilkuva kollase peal juba on.
Kuule, mõtle nüüd ka, misasja sa kirjutad. Kui keegi sõidab linnas 140 km/h, siis on ta igal juhul liiklusest kõrvaldamist vajav idioot - täiesti ükskõik, kuskohas ta teel paikneb.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Noh, seda minagi. Aga taolist mootorataste sõidustiili võib Tallinnas näha kuskil kella 22.00-st alates, kui suurte magistraalide foorid lähevad vilkuvasse reziimi. Näiteks Sõpruse puiesteel. Kuna ma olen õppesõitu teinud enamasti õhtul alates 21.00st, kui liiklust vähem, siis olen õhtuse Tallinna liiklusetiketiga kursis.

Muide, selle mootoratturite kiusamisega on sama seis, mis tõukside või jalgratastega. Mitte autojuhid ei tee seda kiusust, vaid sellise suhtumise on esile kutsunud võibolla arvult väike, kuid märgatav kamp idioote, kelle käitumist siis laiendatakse kõigile. Kuidas kuts külale, nii küla kutsule. Ja üks autojuhtide kiusu põhjus on kahtlemata see autosid täis sõiduradade vahelt läbi trügimine. See tekitab nii kadedust kui ka ebaõigluse tunnet - miks üks valdavalt lõbusõitu tegev seltskond on natuke võrdsem kui teised? Mille poolest on see trügimine viisakam või zennim näiteks poes järjekorras vahele trügimisest?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kriku »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 11:49Noh, seda minagi. Aga taolist mootorataste sõidustiili võib Tallinnas näha kuskil kella 22.00-st alates, kui suurte magistraalide foorid lähevad vilkuvasse reziimi. Näiteks Sõpruse puiesteel. Kuna ma olen õppesõitu teinud enamasti õhtul alates 21.00st, kui liiklust vähem, siis olen õhtuse Tallinna liiklusetiketiga kursis.
Ja tõesti kipuvad nad 140 km/h sinu ja äärekivi vahele trügima, Tallinnas kella 22.00-st alates...?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nüüd sa poolitad juuksekarva. Mööduvad sinust näiteks meetri kauguselt sedasi. Ühel hetkel pole teda näha, järgmine kord peeglisse vaadates on ta sul juba kõrval.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 11:25 ...
Vaata kui krossikas tuleb tagant viisakalt, annab ehk signaaliga märku ja siis läheb mööda nii, et ma kursis olen, siis võibolla tõesti, ükskõik. Aga kui lennatakse peale suure kiirusvahega, sõites nagu hakataks mööda sõitma vasakult ja siis äkki keeratakse paremale ja üritatakse sealt mööda lipsata, siis sellise sigaduse peale (kui ma jõudsin juba paremale võtta) ei vääri asi mitte ainult selle mittelubamist vaid veits rohkemat.

...
Teiste peale oled küll varmas karjuma, et "rikuvad eeskirju ja puha", aga ise teed täpselt sama. Mistahes sõiduki liikumise tahtlik blokeerimine on liiklusohtliku olukorra tekitamine. Ise küll mootorrattaga ei sõida ja ei oma seda, kuid sulle teadmiseks - isegi politsei ei tee füüsilist tõkestamist, kui see just hädavajalik ei ole. Antud puhul ei ole kohe kindlast probleem mitte selles mootorratturis vaid pinutäies logisevates kruvides akf Trummi peas.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist