Madis Reivik kirjutas: ↑22 Apr, 2025 10:18
Escaladel on kümme käiku mugavuse pärast, kõrgel pöördel kruisamine on kütusekulukas ja lärmakas.
Väike turbo ongi kitsaribaline mootor. Maks moment ei puutu asjasse, võimsust on tarvis ja kui on palju käike siis saab võimsustipu lähedal toimetada ning hiljem kruisamiseks madalapöördelise käigu sisse panna.
Pöördemoment puutub vägagi asjasse, nii vähe sa siis teadki.
Pöördemoment on see, mida on vaja kiirenduse jaoks, see on see, mis surub sind istmesse.
Lihtsalt öeldes Nm on töö hulk ja kW, see, kui kiiresti töö saab tehtud. Kuid kW ei pääse mõjule, kui pöördemomenti ei ole piisavalt ja sellepärast loebki pöördemoment kõige rohkem, kuni muu mootor on ka piisavalt õigesti ehitatud.
Uued turbokad on väga hea jõukõveraga ja selle tulemusel kiirendavad need paremini, kui vanad suured mootorid.
Näiteks VAG grupi 2,0 206kW ja 400Nm mootor, see teeb väga paljudele vanadele suurtele mootoritele silmad ette kõiges.
Üks mu erilisi lemmikuid on Toyota Yaris GR 1,6 3 silindrit ja 206kW ja 390 NM, sellest on erinevaid versioone olemas.
See auto kiirendab metsikult.
Palju käike annab igale autole kasu, kuna käikude vahed on väiksed, ei kuku pöörded käiguvahetusel nii alla ja saab kiirendada soodsamas pööretevahemikus ja soodsama ülekandearvuga, mis annab parema kiirenduse.
Lisan veel ühe asjaolu, mida paljud siin kindlasti ei mõista. MIda kõrgemate pööreteni jookseb piisavalt suur pöördemoment, seda paremini see auto kiirendab, kuna saab kasutada kergemaid ülekandeid samade kiiruste juures.
On suur vahe, kas auto kiirendab 2000-5000rpm või 6000-8000 rpm vahemikes, viimane võidab.
Või, kui paneme kaks võrdset mootorit joonele, üks on 3 käiku ja teine 10, siis esimene kiirendab 2000-5000 rpm ja teine 4000-5000 rpm. Viimane võidab. See oli põhimõtteline näide.
Siin on ka ilus näide raskelt tuunitud Golfist 2 liitrise mootoriga, mis kasutab DSG käigukasti, mis omab 6 käiku, lühikesed käigud.
Auto kiirendab metsikult ja just nimelt kitsas pööretevahemikus, väga kõrgetel pööretel.
Ehk siis saavutatud on üsna ideaalne tulemus, koos väga võimsa mootoriga. Selles Goflis on teadus, mida mitmed siinsed ei mõista.
https://youtu.be/AoDDODh5Ras
https://youtu.be/kcNWjtFuNCs
https://youtu.be/Fuj7x4Px6zQ