Kui mul kevadel haket veeti, siis kella kukkumisel sõitis üks mees berlingoga platsi, mehed vahetasid autodes kohad ehk üks võttis rekka üle ja teine läks koju puhkeaega sisustama.Laadimine samal ajal käis ja töö ei katkenud hetkekski.
Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Liikluse planeerimisest
No niimoodi saab muidugi.
Mõned kurdavad, et ei saa autule ühte juhtigi peale, teisel on neid mitu panna ....
Mõned kurdavad, et ei saa autule ühte juhtigi peale, teisel on neid mitu panna ....
Re: Liikluse planeerimisest
Eestil ei ole raha ega maavarasid 2+2 teede ehitamiseks?
Kirjutatud 18. detsember, 2022
https://t-konsult.ee/artiklid/eestil-ei ... itamiseks/
Kirjutatud 18. detsember, 2022
https://t-konsult.ee/artiklid/eestil-ei ... itamiseks/
Re: Liikluse planeerimisest
Ma jäin kaalubussile kaubikuga vahele. Siiralt ei teadnud et ülekaalus olen. 3.5t asemel oli 3.7t.
Ilmselt said ka aru et ma neile ei valeta ja peale igati asjalikku vestlust lasid minema.
Ilmselt said ka aru et ma neile ei valeta ja peale igati asjalikku vestlust lasid minema.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Kas tegu oli mõne nn B-kati kaubikuga, millel kandevõime on passis olematuks piiratud selle nimel, et seda saaks turundada "sellega võib igaüks sõita"?
VW ja mersu pidid sellist sigadust tegema. Inimene laob paha aimamata normaalse koorma peale, süvenemata, et passis on kandejõud näiteks 500 kg?
Pauguottide ja nende derivaatidega pidi olema see natuke keerukam, laod lubatud koorma peale, ei taha enam uksed kinni minna, kuna kere on nii pehme, et paindub niipalju läbi, et ukseavad võtavad imemõõtmeid.
VW ja mersu pidid sellist sigadust tegema. Inimene laob paha aimamata normaalse koorma peale, süvenemata, et passis on kandejõud näiteks 500 kg?
Pauguottide ja nende derivaatidega pidi olema see natuke keerukam, laod lubatud koorma peale, ei taha enam uksed kinni minna, kuna kere on nii pehme, et paindub niipalju läbi, et ukseavad võtavad imemõõtmeid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Kelbast pole kah mõtet ajada. Tavaline MB Sprinter keskmise pikkusega ja kõrge katusega on ametliku kandevõimega 1400 kg ja täismassiga 3,5 t ehk siis B-kati kõlbulik.Kapten Trumm kirjutas: ↑11 Jaan, 2024 13:16 Kas tegu oli mõne nn B-kati kaubikuga, millel kandevõime on passis olematuks piiratud selle nimel, et seda saaks turundada "sellega võib igaüks sõita"?
VW ja mersu pidid sellist sigadust tegema. Inimene laob paha aimamata normaalse koorma peale, süvenemata, et passis on kandejõud näiteks 500 kg?
Re: Liikluse planeerimisest
Ei ole siin kelbast midagi. Näiteks täispauk+täispikk lisavarustuses Crafteri kandevõime, praegu puusalt, aga kas oli 700-800kg? Igatahes naeruväärselt väike. Istmeks puravik ja käigukangiks tuletikk varustuses oli kandevõime juba arvestatav
Re: Liikluse planeerimisest
Pikal Sprinteril oli 760 kg. Vähemalt neil kahel, mis minu käsutuses olid.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Liikluse planeerimisest
Sprinter on juba ise päris rängast rauast ja suure tühimassiga. Tagasild ja kardaan ja kõik see mudru kaalub ka omajagu. Mu hooldusautoks kasutatav poolpikk ja madal, kolme istme ja vineerist seintega tohib 1360 peale võtta ja siis ongi 3500 juba täis.
Edevamate mudelite kandevõime on ikka alla tonni ehk suures plaanis sama kui palju väiksemal Vitol.
Igasugu õllesõbrad sõidavad siinkandis Vitodega sest auto on palju väiksem kuid telliskive või õllesangasid mahub sama palju peale.
Edevamate mudelite kandevõime on ikka alla tonni ehk suures plaanis sama kui palju väiksemal Vitol.
Igasugu õllesõbrad sõidavad siinkandis Vitodega sest auto on palju väiksem kuid telliskive või õllesangasid mahub sama palju peale.
Re: Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
Kui juriidilistest kurioosumitest rääkida, siis sõidab Eesti teedel 7m + m pikkune, tagaluuktõstukiga Renault Master numbriga 136NPJ mille täismass on MNT andmetel 3500kg ja kandevõime 1145kg aga reklaamitakse seda kandevõimega 2850kg.
Selgitav video: https://youtu.be/RDIPaQDBo5w
Tehnoloogia: https://youtu.be/v_JS_DELkMg
https://be-combi.nl/aanbod/nieuw/renaul ... us-systeem
Vajalik on BE juhiluba ja pealisehitust käsitletakse haagisena ning on oma numbriga.
Puudub vajadus sõidumeeriku järgi ja saab sõita veoautokeelumärgi taha
Selgitav video: https://youtu.be/RDIPaQDBo5w
Tehnoloogia: https://youtu.be/v_JS_DELkMg
https://be-combi.nl/aanbod/nieuw/renaul ... us-systeem
Vajalik on BE juhiluba ja pealisehitust käsitletakse haagisena ning on oma numbriga.
Puudub vajadus sõidumeeriku järgi ja saab sõita veoautokeelumärgi taha

Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Sinna pole veel lisavarustust külge kruvitud tehasest. Iga elektri või muu vidin kaalub, samuti mootor. Kiire auto24 alates 2016 sprinter siis sama mootor, sama pikkus aga ca 100kg. Väiksema kandega oli nt klaasist külgmiste ustega. Näiteid kindlasti veel.AMvA kirjutas: ↑12 Jaan, 2024 8:57Ma ei tea, mis aasta mudelit sa mõtlesid, aga hetkel just vaatasin saksa MB tarbesõidukite lehelt, et extrapikk ja kõrge mudel 311 on kandevõime 1146 kg.
Re: Liikluse planeerimisest
No see on ju elementaarne, Watson. Krudi veel tagaluuktõstuk ka külge ja 300 kg nagu naksti läinud. Aga Trummi jutt, mingist tehase poolt vägisi tehtud 500 kg kandevõimest on kelbas.ahto42 kirjutas: ↑12 Jaan, 2024 12:44Sinna pole veel lisavarustust külge kruvitud tehasest. Iga elektri või muu vidin kaalub, samuti mootor. Kiire auto24 alates 2016 sprinter siis sama mootor, sama pikkus aga ca 100kg. Väiksema kandega oli nt klaasist külgmiste ustega. Näiteid kindlasti veel.
Re: Liikluse planeerimisest
Siin nende masside asjas on vaja konkreetseid situatsioone teada ja vaadelda. Üks asi on see, mille tootja on sertifikaati märkinud, teine asi aga see, mille siinne registripidaja on registrisse märkinud. Osasid asju tehakse tuimalt registris, aga osasid asju omaniku avalduse alusel (mida muide on ka kohtusse kaebamise(ähvarduse)ga saavutatud. Ja seda nii suurtel, kui ka väikestel. Oli ühe äri ajal tarvis busse soetada konkreetse kauba veoks üle Eesti. Kaal teada, eeldatavad kauba pakendi mõõdud teada. Mahuarvestus (kastide kogus). Edasi bussi kandevõime, juhiloa nõuded (st veosekorralduse nõuded)? Bussi soetushind, liising, hooluskulud. Kokku siis bussi koormatäie edasitoimetamise koguhind. Sai kah arvutatud. Kõige jaburam tookord oli Iveco: kandevõime B-kati piires olematu, lisaks ülevalt kitsam. Edasi Sprinter, VW-Lt. Soetushind oluliselt suurem, ülalt kokku kitsam, st meie oludes see oluliselt vähendas veose hinnas kasutegurit. Transit tol hetkel samamoodi ülalt koos (nüüd kastilisem). Selle kõige juures Jumper, Boxer, Master kõige kandilisemad, odavad soetada ja pärast selgus, et ka hooldus (ka mured) võrreldes Sprinteri ja LT-ga väiksemad. Lisaks töökindlus. Eraldi teema see, et küsimuseks kujunes kui palju mingi neist ise kaalub, ja millistes tingimustes ka tegelikult vastu peab. Ja veel eraldi teema vajadusel pealisehitis. Või millise versiooni siis sellest valid. Võtad Masteri asemel Mascoti, saad nii tehnilist- kui ka juriidilist kandevõimet juurde küll, aga C-kat vajalik (pluss muu veosekorralduslik mudru). C-d ei taha, siis passi märge, et maks 3,5 tonni, aga siis arvesta väheste legaalsete kaubakilodega, et kui pihku ülekaaluga jääd, siis saad täiega, sest oled teadlikult tüssama läinud- juriidiliselt ainult õhu (nt penoplast) vedamise autoga hakkasid polte ja plekitükke vedama. (Olen ise näinud sellist tehnilist passi). Kui valid B-kati-masina, aga valid nt "tugevama" topeltratastega versiooni (pidev sõit maks koormaga), siis arvesta heaga, et tühikaal suurem ja siit ka lubatud kasuliku koorma kilod väiksemad.Kui sul kaalude pool pole nii kriitiline, aga maht (pikkus/kõrgus/jne) oluline, siis anna aga minna. Aga kui just kaal olulisem, siis pead jällegi mõtlema valikuid. Igatsugu üllatusi võib avastada. Näiteks oli millalgi sidrunil-pesool kõrge ja pika kerega kaubikul versioon lisaks 16 tollisele veermikule ratastele ka 15-tolliste sildadega. Tol hetkel olevat see olnud mingis sektoris tõisne müügiargument, sest tänu sellele tuli tühimassi arvelt veel juurde ka mõningaid kasulikke kilosid, aga eriti oluliseks osutus fikseeritud kõrgus passis 2.39, st alla 2.40, mis tol hetkel olevat olnud oluline seoses laevapileti hinnaga Tallinnast väljuvatel liinidel (mille suurus omakorda tol hetkel oli oluline kuluargument). Ja siis, kui oled otsustanud seerialahendusest loobuda, siis validki või komplekteeridki oma toimetamiste jaoks vaat, et spetsiaalset versiooni: raami, pealisehitist, dokumente jne. Ja siis võid arvestada, et müües peale sinu ei pruugi kellelgi olla sellise erilise komplekti vastu huvi....
Lisaks veel see, et teinekord ARK omaloomingutse(b)(s). Näiteks oli 6*6hard version Keraxil lubatud nii raami kui konksu kui muu poolest tõmmata järelhaaget (nb! ka pukseerida!) kogukaaluga kuni 34 tonni. Ark registreerides uut sõidukit tõmbas maha. Pani automaatselt 15 tonni. A milleks, ega see nina sul üle 25 tonni olla ju või? Kokku 40, konksule 15 käib küll! Nb! Konkreetne nina tühi oli koos pealisehitisega 12,5 tonni. Täiesti legaalne järelkäru võib olla telgedega 2*8, 3*8, 4*8 vmt tonni. Jälgi ise, et konksu otsas nii teljed, kui kogukaal lõhki poleks. Aga Ark arvas, et isegi mitte 16, aga 15 käib kah. Sel samal masinal tootja lubas kogukaaluks (serdiga) 29 tonni. Tõmmati maha. Passi 25. A milleks? Omanik kohtu(ähvarduse)korras sai tookord andmed õigeks. Passis õiged massid (ka pealisehitisega koos tühimass), erimärge, "lubatud tõmmata kuni 34 tonni". Muideks, auto oli eriversioon ja selle pärastisel Eestist välja müümisel oli konkreetsetel ja õigetel andmetel ja dokumentatsioonil oma osa.
Lisan veel: Olavi toodud näitel on tegemist väikeste vahetatavate sabadega kaupade veo süsteemiga, milliste kaubavoogude väiksus või suurus on just nimelt niisuguses määras, et veosekorralduslikus vaates on põhiolemuseks hoiduda logistika ja/või transpordisektoris C-kati kasutamisega kaasnevatest ja laienevatest nõuetest. Ka kasvõi näiteks ainult mingis konkreetses geograafilises piirkonnas või muudes oludes: tööseadusandlus, võimalikud ajapiirangud millelegi, gabariidid, teljekoormus jne krst.
Lisaks veel see, et teinekord ARK omaloomingutse(b)(s). Näiteks oli 6*6hard version Keraxil lubatud nii raami kui konksu kui muu poolest tõmmata järelhaaget (nb! ka pukseerida!) kogukaaluga kuni 34 tonni. Ark registreerides uut sõidukit tõmbas maha. Pani automaatselt 15 tonni. A milleks, ega see nina sul üle 25 tonni olla ju või? Kokku 40, konksule 15 käib küll! Nb! Konkreetne nina tühi oli koos pealisehitisega 12,5 tonni. Täiesti legaalne järelkäru võib olla telgedega 2*8, 3*8, 4*8 vmt tonni. Jälgi ise, et konksu otsas nii teljed, kui kogukaal lõhki poleks. Aga Ark arvas, et isegi mitte 16, aga 15 käib kah. Sel samal masinal tootja lubas kogukaaluks (serdiga) 29 tonni. Tõmmati maha. Passi 25. A milleks? Omanik kohtu(ähvarduse)korras sai tookord andmed õigeks. Passis õiged massid (ka pealisehitisega koos tühimass), erimärge, "lubatud tõmmata kuni 34 tonni". Muideks, auto oli eriversioon ja selle pärastisel Eestist välja müümisel oli konkreetsetel ja õigetel andmetel ja dokumentatsioonil oma osa.
Lisan veel: Olavi toodud näitel on tegemist väikeste vahetatavate sabadega kaupade veo süsteemiga, milliste kaubavoogude väiksus või suurus on just nimelt niisuguses määras, et veosekorralduslikus vaates on põhiolemuseks hoiduda logistika ja/või transpordisektoris C-kati kasutamisega kaasnevatest ja laienevatest nõuetest. Ka kasvõi näiteks ainult mingis konkreetses geograafilises piirkonnas või muudes oludes: tööseadusandlus, võimalikud ajapiirangud millelegi, gabariidid, teljekoormus jne krst.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Tänavatel on probleemiks saamas uus liiklusidiootsuse vorm - "tankistid lumes" ehk autod mille omanik ei viitsi aknaid, peegleid ja tagatulesid lumest puhastada enne sõitu. Politsei peaks lahkemalt trahve jagama vist. Esiklaas on nii "puhas" kui kojamehed teha suudavad, tagaklaasi ja tulede puhtust määrab sisemine soojus.
Minule autokoolis õpetati söögi alla ja peale - näe ja ole nähtav. Tänapäeva sõjataktikas öeldakse, et sõber, luure juhtroll.....
Minule autokoolis õpetati söögi alla ja peale - näe ja ole nähtav. Tänapäeva sõjataktikas öeldakse, et sõber, luure juhtroll.....

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist