Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
paadikapten
Liige
Postitusi: 462
Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas paadikapten »

Kapten Trumm kirjutas: 18 Apr, 2024 11:32 Meil tekkis mõlema lapsega probleem kohaltvõtuga, sest kodus kasutame selleks ühte korea pisiautot, millel pole kahemassilist. On tavaline "puu" sidur. Mootor ka väiksevõitu (1,2) ja sujuv kohaltvõtt vajab head jalgade koordinatsiooni ja auto tunnetust. Üks laps tahtis kangesti BMW-d proovida. Peale ühte sõitu rohkem ei tahtnud (see vajab veel täpsemat jalgade tööd).
Olen kah siit-sealt kuulnud, et korealased on äkiliste pedaalidega. Sidur "hammustab" peaaegu nagu mootorsael :)

Liising võib variant olla. Võibolla on tõesti etem panna stabiilselt iga kuu 300 eurot auto pidamise alla selle asemel, et olla hirmuga valmis suuremaks 1000-euroseks remondiks. Auto pidamine on niiehknaa kulukas.
Vaatame siis, mis siin toimub...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 18 Apr, 2024 13:35 https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=4023668

Juhuslikult leitud odav auto. Elus on muidugi alati täis loosi tõmbamise variant, aga see pole kuigi suur.
Peale väliste iluvigade nagu räme rooste koopaservades ja teist värvi tagastange, kas see 85 kW pole mitte üks neid "legendaarseid" pumpdüüsmootoreid? ...
Auto, mis on 15 talve Eestis sõitnud ja millel on viimase 3 aasta jooksul olnud 5 omanikku, ei ole vist eriline lotovõit?
Kui suure tõenäosusega 485 000km läbisõiduga autole, millel on registris 3 avariid ja mis ei ole 4 korral ülevaatust läbinud, on üldse raatsitud eluajal margipõhist õli sisse panna või korralist hooldust teha?

Alati tasub teha taustauuringut ja kui "(tuunitud) rändkarikas" ei kõlvanud eelmistele omanikele, siis on vähe tõenäoline, et see sobiks ka järgmisele omanikule.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

paadikapten kirjutas: 18 Apr, 2024 16:08 ... Liising võib variant olla. Võibolla on tõesti etem panna stabiilselt iga kuu 300 eurot auto pidamise alla selle asemel, et olla hirmuga valmis suuremaks 1000-euroseks remondiks. Auto pidamine on niiehknaa kulukas.
Kui 900eur eest ostetud auto vähemalt 4 kuud vastu peab, siis oled juba võidus võrreldes liisukuluga ja võid hakata järgmist otsima. (Liisuga kaasneb kasko, mis tõstab kuukulu.)
Kui auto puru sõidad, siis saad vanarauast (lammutusest) ca 500eur tagasi aga liisuga oled esimese autoga aastateks seotud.
Kui oma autoga on autosõit ja ootused masinale selged, siis võib laenuauto ja liisupoole vaadata.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Turist 47
Liige
Postitusi: 5341
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Turist 47 »

OLAVI : .... kui "(tuunitud) rändkarikas" ei kõlvanud eelmistele omanikele, siis on vähe tõenäoline, et see sobiks ka järgmisele omanikule.
Samas, võib ka väita, et "rändkarikal" on olnud juba 5 rahulolevat omanikku ja ootab kuuendat....
Raudselt - küsi kasvõi müüjalt üle, aga Sa kuuled ainult kiitvaid kommentaare auto/"rändava karika" kohta.... ( :) )
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Siis kui sidur harjumatu tundub on suureks abiks see kui hoida pedaali vajutades kand maas. Enamasti vajutatakse nii et terve jalg on õhus ja siis ei saa täpselt doseerida kui just kogemust pole.

Umbes samasugune auto nagu Kapten Trumm äsja kirjeldas ( 81 KW Volkswagen aastast 1997 ) on mul igapäevakasutuses . Nädala sees iga päev nii 20 km sõitu ja kord või paar kuus kuskil 500 km reis. Muarust pole tal häda midagi. See on Soomest ostetud , ilma roosteta ja natuke alla 500 000 läbisõiduga. Samasugune Eestit ostetud auto roostetas juba 10 a tagasi ära , läbisõiduks jäi minu käes 620 000.
Need Trummi kirjeldatud nähtused küll eksisteerivad kuid pole nii kallid. Hammasrihma vahetan ma iga kahe aasta tagant, olenemata läbisõidust. See ei ole päevatöö. Esinduse tunnitabeli järgi oli vist 3,5 tundi. Korralik rihma ja rullikute komplekt on alla 100 EUR. Kui juba nii palju lahti on kistud tasuks veepump ka uus panna. Vaatasin viimaselt arvelt et maksis 27 EUR ja ma olen manitsenud et kasutada tuleb ainult neid varuosi millest ma ka kuulnud olen ehk tipptaset. Ma neid vähemtuntud marke ei tea.
Kojamehe hoovastik jäi eesti autol kuskil 2001 a ükskord kinni ja seal oli mingi konstruktsiooniviga - alumiiniumpuksid oksüdeerisid kinni vms. Kiskusin lahti ja lõin mingit määret täis mille nime enam ei mäleta ja rohkem probleeme polnud. Või kui vaja siis terve uus hoovastik on Alvadis 35 EUR. (tuli meelde ja nüüd vaatasin).
Esisild on mõtet üks kord ja tervikuna kallima otsa komplektna korraga ära vahetada ja mitte hakata liigendi kaupa jupitama. Muidu tuleb iga aasta sinna jälle midagi uut panna ja reguleerida.
Kõige suurem mure on et mingeid dekoratiivplastikuid või mõnda elektroonikavidinat enam esindusest ei saa sest auto on nii vana ja ammu tootmisest maas. Siis tuleb kas doonoreid kannibaliseerida või müügiportaalidest otsida ja see kõik võtab aega. Mootori peale käivat plastikkaant pole siiamaani leidnud :)

1000 EUR eest küll niisugust autot tõenäoliselt ei saa. Ma ostsin 500 EUR eest ja tegin kohe ca 2000 eest remonti et nii 5 aastat ilma probleemideta sõidaks.
Liisinguga võib ka muidugi osta kui
- liisingut antakse
- raha hind ikka mõistlik on
- sõita tuleks iga päev
- endal ei ole kas garaazi või aega või mõlemist puudus
- hoolduste ja kaskokindlustusega on arvestatud
- võib-olla veel midagi.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 17 Apr, 2024 23:00
mart2 kirjutas: 17 Apr, 2024 16:06 ... PS. Akf Olavi märgitud "igal talvehommikul soolapuisturit, mille taga soolapilves sõita", ei ole märganud, pigem on neid liiga vähe ja võiks rohkem olla ... 8)
Kes tunneb teede libedusetõrje tehnoloogiat omab ettekujutust, et millise aja möödudes teele puistatud sool mõjuma hakkab ja mitu tundi kestab tee kohal soolalahuse pilv pärast laotaja möödumist ning ainult eluvõõras isik loeb siit välja vahetut puisturi taga sõitmist.
Sa oled meil siis ka teede libedusetõrjeteaduste professor :lol:
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Peeter kirjutas: 18 Apr, 2024 9:50
davidsoniharald kirjutas: 18 Apr, 2024 9:43
paadikapten kirjutas: 16 Apr, 2024 21:23 Hakkasin autokoolis õppima, kui hästi läheb, on suvel esmased load käes.
Ajaviiteks juba uuriks: kui normaalseid autosid meie järelturul kuni 1000 euroga on?
Normaalsuse näitajad on esialgu sellised: selline lihtne "kalla-ja-talla"-tüüpi vanker, manuaalkastiga, sõidab, on selle hinnaklassi kohta töökindel, on odav remontida ja vajalikumad jupid on meie maal saadaval. Võiks olla pigem robustne pill, vähem peent ja õrna tehnoloogiat on boonus. Keretüüp, mark jne, on esialgu ükskõik. Võiks olla suuteline kerghaagist vedama.
Mina olen ikka seda usku, et pane see tonn liisingu sissemakseks, ning osta endale tagasihoidlik aga võimalikult uus ja väikese läbisõiduga auto. Kõvasti muretum elu kui neid vanu tonniseid raipeid elus hoida.
Esimese autoga tuleb nagunii kogemusi omandada. KÕIKI auto pidamisega seotud kogemusi. Isegi seda, millist autot sul tegelikult vaja on. Ja need praktilised kogemused sa saadki esimese auto jooksul võimaliku tema lagun(-damise)(-emise) hinnaga. Ja kui juhus või meeleolu või soovitajad nirud on, siis võidki ennast avastada mingi änksa V6 omanikuna, sest ostuhetkel ei olnud sul infot, et selliste asjadega vähemalt algajad ei eksperimenteeri. Võiks isegi öelda, et esimene auto kulub kogemuste omandamiseks (ära).
Loen, ja vägisi tekib tunne, et elan miskis paralleelmaailmas. :dont_know:

Ma ei ole viimase 20aasta jooksul ostnud ühtegi autot üle €1000. Okei, MB V220 eest maksin 1500, pluss toomine. Sõiduautod enamuses vahemikus €400-600. Viimane ost oli veidi vähem kui kaks aastat tagasi Saksamaalt Mitsu Colt diisel, (sisuliselt MB Smart Forfour, ainult plekid ja raadio mitsu kirjadega) täpselt tuhat euri. Ca 40000 läbisõitu selle ajaga, ainuke püsikuluväline rahaeraldus olid tagaamordid ning üks päev kulus ahelsuitsetaja lõhna ja paari mõlgi välja saamiseks.

Taadile ostsin kuus aastat tagasi Xsara. Maksin €600. Paar-kolm aastat sai sõita, selle aja jooksul paar värviparandust ja summuti keevitus, ise tegin. Enne järgmist ülevaatust kratsisin kukalt - eeldatav kulu ca €500 ja mõni päev tööd... ostsin ostast järgmise Xsara, pea ideaalses seisus kerega, maksis €360. Kuna oli miski hull kampaania ja romust anti head hinda, sõitsin vana xsaraga kuusakoski väravast sisse ning arvele potsatas €386. Rihma-rulliku-veepumbakomplekt maksis alla 200, need keerasin ühe õhtuga paika ja andsin masina taadile. Pool aastakest sõitis, siis tervis ei kestnud enam, auto müüsin tuttavale noorele perele. Need sõidavad siiani, ainus kulu on siiamaale lammarist genekas, €35 ja summuti keevitus, selle tegin neile ise...

...janiiedasi janiiedasi...

Kui ma ostan kahe kuu liisingumakse eest auto, panen regamise ja esmaste kulu asjade alla veel ühe kuu liisingu ja sõidan sellega kolm aastat ning saan kuusakoskist ühe kuu liisingu tagasi - siis miks ma peaksin ostma tonnise auto, laduma kaks tonni sisse ja sõitma viis aastat...?
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Ma sõitsin oma Audi B4 td ga ühe jutiga 150 kilomeetrit , kuni 110 km/h on normaalne , 120 ne juures hakkavad tuule - ja mootorimüra tajutavaks muutuma , kui soovi on , saab sõita küll , kuid 55kW on ikka lahja möödasõitude jaoks .
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas: 18 Apr, 2024 8:19
OLAVI kirjutas: 17 Apr, 2024 23:15
Kui ööpäevas temperatuur ei tõuse soojemaks kui -7C, ei soolatata teid, sest kloriidid ei suuda sellisel temperatuuril toimida ja seepärast on Põhja-Soome autodel vähem roostet
Soolatamine ei sõltu mitte temperatuurist vaid tehnoloogiast. Ma mäletan et juba 20 aastat tagasi kui Karjalast tööl käisin võis Soome pool sõita peaaegu kogu tee nii et soola polnudki. Helsinkis mõnikord sai ühe läraka. Seevastu Tallinnas tänavad ujusid sama temperatuuriga.

Sel talvel oli samuti nii et ilm täpselt sama ja kui öösel viimase laevaga tulla siis Soome pool lükati lund vallidesse ning veeti välja, Tallinnas sõitsid kolm soolapuisturit üksteise taga mööda tänavaid ja segasid sahkdega soppa. Hommikuks olid tänavad küll puhtad ja nn soolamärjad. Ju see lumi sulas siis niimoodi lõpuks ära ja voolas kanalisatsiooni. Nii saab küll jah samuti teha.
Soomes kasutatakse rannikul samuti vahel soola sest vesi jookseb nagunii merre ja see on ilma selletagi soolane. Sisemaal seevastu on palju põhjavee kaitse piirkondasid ka soola ei tohigi kasutada. Kui tee sulailmaga rõvedalt treppi sõidetakse tuleb teehöövel või hammastega frees ka teeb ta uuesti siledaks.

Ma olen oma vanad autod kõik ikka Tamperest lõuna poolt ostnud ja pole rooste üle eriti kurtnud.
Kui ma selle aasta Veebruaris üle mitme setme aasta jälle Soome sattusin, et Himosel suustada, siis nii viletsat teehooldust ja teede seisukorda, kui ma seekord nägin pole ma Eestis viimase 10 aasta jooksul kohanud.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 18 Apr, 2024 11:19
Muidugi tänapäeva autot sellest ei saa - vahe vedrustamata massis on hiigelsuur, taolisi talasilla ja topeltõõtsadega esisildasid pannakse tänapäeval ainult suurtele jeepidele-pikapidele. Mida kergem on vedrustus ja ratad, seda paremad tulevad sõiduomadused.

Üks asi veel - toonased nõuka autod ehitati arvestades tollaseid teid (Krasnojarski krais võis linnast koju ollla 400 km kruusateed). Selleks pidi vedrustus olema piisavalt energiamahukas, moodsamad ühe pisikese alaõõtsaga McPhersonid sinna ei sobiks. See seletab, miks vene autod olid üsna vedela vedrustusega ning kasutasid veel topeltõõtsasid ja talasildasid, kui siledal asfaldil sõitev lääs oli ammu edasi liikunud.
No see jutt ei kannata küll mingit kriitikat.

Millist esisilla lahendust sa selle Ferrari 458 Italia juures näed? Tahad öelda, et see on suur jeep?
_ART_070000000-079999999_ART_070001501-070003000_70002743_WEB_70002743_quadrato_RWFx1000.jpeg
_ART_070000000-079999999_ART_070001501-070003000_70002743_WEB_70002743_quadrato_RWFx1000.jpeg (33.77 KiB) Vaadatud 563 korda
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

isakene kirjutas: 18 Apr, 2024 18:35
...janiiedasi janiiedasi...

Kui ma ostan kahe kuu liisingumakse eest auto, panen regamise ja esmaste kulu asjade alla veel ühe kuu liisingu ja sõidan sellega kolm aastat ning saan kuusakoskist ühe kuu liisingu tagasi - siis miks ma peaksin ostma tonnise auto, laduma kaks tonni sisse ja sõitma viis aastat...?
Ma võtsin 10k maksva kolm aastat vana auto liisingusse, sõitsin sellega 9 aastat ja müüsin 2,5k maha. Hooldused ja remondid tegi keegi teine, ise auto all ei roomanud. Vaba ajaga muudki teha.

Sinul on autod hobi, minul tarbeese.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

davidsoniharald kirjutas: 18 Apr, 2024 19:32 Ma võtsin 10k maksva kolm aastat vana auto liisingusse, sõitsin sellega 9 aastat ja müüsin 2,5k maha. Hooldused ja remondid tegi keegi teine, ise auto all ei roomanud. Vaba ajaga muudki teha.

Sinul on autod hobi, minul tarbeese.
Igati mõistlik rahapaigutus. 8)

Aga auto on ka mulle tarbeese. Ma püüan lihtsalt selgeks teha, et kui nõuded autole on minimaalsed, ehk liigseid mugavusi pole vaja, margieelistused on minimaalsed ja aastanumbrist on savi, siis on alati võimalik väga odava hinna eest täiesti sõitev ja vastupidav saan soetada. Ning saan seda ka oma näitel kinnitada, versus terve rivi akf-e, kes vastupidist üritavad tõestada.
See, et ma ise oma autode juures enamuse asju ära teen, on pigev mugavuse teema. Minu ja autofirmade tunnihinne on enamvähem sama, aga võrreldes teenindusega, varuosad tulevad kätte edasimüüjahinnaga ning linnast eemal elades jääb kogu keeruline ning aeganõudev logistika ära. Pluss see, et mulle meeldib teada, et olen oma käega ja õigesti oma auto küljes vajalikud asjad kinni keeranud. Mida teeninduses alati ei juhtu.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

OLAVI kirjutas: 18 Apr, 2024 17:23
Kui 900eur eest ostetud auto vähemalt 4 kuud vastu peab, siis oled juba võidus võrreldes liisukuluga ja võid hakata järgmist otsima. (Liisuga kaasneb kasko, mis tõstab kuukulu.)
Kui auto puru sõidad, siis saad vanarauast (lammutusest) ca 500eur tagasi aga liisuga oled esimese autoga aastateks seotud.
Ohoh, anna mulle ka selle lammutuse number, mul just B5.5 Passat automaatkäigukasti rikkega ja olen valiku ees, et kas lammarisse (ärikad pakuvad 240-300 euri) või second-hand tundmatus seisus kast külge. Tutikas kast on 1200 ja hoolimata Passati headest omadustest pole see enam rahaliselt mõistlik..
professional retard
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

AMvA kirjutas: 18 Apr, 2024 19:10
Kui ma selle aasta Veebruaris üle mitme setme aasta jälle Soome sattusin, et Himosel suustada, siis nii viletsat teehooldust ja teede seisukorda, kui ma seekord nägin pole ma Eestis viimase 10 aasta jooksul kohanud.
See on ilmselt eelistuste küsimus ja mis kedagi häirib. Mind segab talvel kõige rohkem ilge soolalöga mis igal pool lainetab ja kuskil veoauto taga sõidad nagu segumasinas. Tallinn-Tartu otsaga läheb paak klaasipesuvedelikku. Või sama näitega - Joensuust Helsinkisse sai puhta autoga, sealt edasi ja Tallinna sadamast Mustamäele pidi juba Kristiine Statoilis küljeaknaid hakkama roobiga puhtamaks kraapima.
Kui oodata Soome südatalves niisugust soolaniisket ja puhtaks hõõrutud teed nagu Eestis tehakse siis sellist ei ole ja ei tule. See polegi prioriteet. Naelad alla, kiirus 80 ja teeäärsete punaste tokkide järgi saab kurssi pidada.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

vanahalb kirjutas: 18 Apr, 2024 20:17 Siis
Kui oodata Soome südatalves niisugust soolaniisket ja puhtaks hõõrutud teed nagu Eestis tehakse siis sellist ei ole ja ei tule. See polegi prioriteet. Naelad alla, kiirus 80 ja teeäärsete punaste tokkide järgi saab kurssi pidada.
Kui lumesadu,külm ja sula vahelduvad, siis on ju ilma soolamata tulemuseks jääkonarustest totaalselt "treppis" teed. Siis ju naeltest olulisem mingi Baja 1000 stiilis vedrustus :) .
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist