Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas: 05 Mär, 2025 8:23
OLAVI kirjutas: 04 Mär, 2025 22:45 Kui see oleks nii, siis oleksid "kollased" kõik süütepoolid, kõik küünlajuhtmed alates jagajast ja küünla isolaator terves pikkuses kuni piibu all oleva kontaktini, mitte ainult ühest kohast.
See näitab veelkord, et sa ei saa aru selle nähtuse elektro-füüsikalisest sisust.
Ja milles "see sisu" seisneb? :lol:
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb? :lol:
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Panen veelkord üle 25kg kaaluvate tõukside kindlustuse aastapakkumised, seekord koos pildiga FB'st.
Screenshot_20250305-134531.png
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 05 Mär, 2025 13:27
OLAVI kirjutas: 05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb? :lol:
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
Uuri Jaapanlaste, lahjasegu mootorite (segu alla 1/20) hingeelu.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 05 Mär, 2025 13:53
AMvA kirjutas: 05 Mär, 2025 13:27
OLAVI kirjutas: 05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb? :lol:
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
Uuri Jaapanlaste, lahjasegu mootorite (segu alla 1/20) hingeelu.
Oot, ma ikka mõtlesin et sa tead, aga nagu ikka tuleb välja ei tea vaid lihtsalt kirjutad, mis pähe tuleb
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Mul tekkis ka sama mõte, kui himu teadmisi levitada, siis peaksid levitajal olema viited kohe lisada. Siin foorumis mujal on see nõue nagu raudpolt püsti. :write:
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

AMvA kirjutas: 05 Mär, 2025 13:27
OLAVI kirjutas: 05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb? :lol:
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
Tegelt harva levinud, aga sellise isendi leidsin:

Hondal olemas https://en.wikipedia.org/wiki/Three-sta ... lve_VTEC-E
The engine operates in "12-valve mode", where one intake valve per cylinder in the 16-valve engine remains mostly closed to attain lean burn.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

rockrapdude kirjutas: 05 Mär, 2025 14:55
AMvA kirjutas: 05 Mär, 2025 13:27
OLAVI kirjutas: 05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb? :lol:
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
Tegelt harva levinud, aga sellise isendi leidsin:

Hondal olemas https://en.wikipedia.org/wiki/Three-sta ... lve_VTEC-E
The engine operates in "12-valve mode", where one intake valve per cylinder in the 16-valve engine remains mostly closed to attain lean burn.
Seal siiski avatakse ka teine klapp pisut.
Ja selle tehnoloogiaga mootorit enam ei kasutata.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Värskes Autolehes on üks suurte linnamaasturite võrdlustest, mis on kui õpikunäide sellest, et see hübriidautode haipimine on lihtsalt jamps. Mazda osales seal seninägematu 3.3 liitrise rida-6 diisliga (!), mis hoolimata 245-st hobujõust ja igasugu hübriidjampsi puudumisest, võttis Hyundai ja Volvo konkurentidest (mis kasutasid downisize "moodsat" bensuturbot ja hübriidi) umbes 2 liitrit kütust vähem 100 km läbimiseks, pakkus sarnast kiirendust, kuid oli oluliselt kiirem (180 kmh vs 220 kmh). Arusaadavalt oli ka CO2 emissioon väiksem.

Jääbki segaseks, miks neid diiselautosid üritatakse surnuks maksustada, kui tegelikult eksisteerib nii kütuse kui CO2 sääst.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Mär, 2025 16:47 Värskes Autolehes on üks suurte linnamaasturite võrdlustest, mis on kui õpikunäide sellest, et see hübriidautode haipimine on lihtsalt jamps. Mazda osales seal seninägematu 3.3 liitrise rida-6 diisliga (!), mis hoolimata 245-st hobujõust ja igasugu hübriidjampsi puudumisest, võttis Hyundai ja Volvo konkurentidest (mis kasutasid downisize "moodsat" bensuturbot ja hübriidi) umbes 2 liitrit kütust vähem 100 km läbimiseks, pakkus sarnast kiirendust, kuid oli oluliselt kiirem (180 kmh vs 220 kmh). Arusaadavalt oli ka CO2 emissioon väiksem.

Jääbki segaseks, miks neid diiselautosid üritatakse surnuks maksustada, kui tegelikult eksisteerib nii kütuse kui CO2 sääst.
Ma ei tea kuidas Hyundail on, aga Volvol on tippkiirus elektrooniselt piiratud 180 kmh-ga
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

AMvA kirjutas: 05 Mär, 2025 13:27
OLAVI kirjutas: 05 Mär, 2025 12:20
Ja milles "see sisu" seisneb? :lol:
Räägi parem, millisel mootoril osakoormusel üks sisselaskeklapp ei avane.
ahto42 kirjutas: 04 Mär, 2025 23:48 BMW ilma drosselita klapitehnika
https://www.youtube.com/watch?v=DKfcV7h ... gExplained

Ja siis kui asi veits pekkis on
https://www.youtube.com/watch?v=JNxqPQw ... iagnoseDan
Tegelane5
Liige
Postitusi: 882
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Tegelane5 »

sass2401 kirjutas: 05 Mär, 2025 14:45 Mul tekkis ka sama mõte, kui himu teadmisi levitada, siis peaksid levitajal olema viited kohe lisada. Siin foorumis mujal on see nõue nagu raudpolt püsti. :write:
Küünalde teemal ei oska kaasa rääkida, kuid minumeelest pole võimatu et foorumlasele Olavi on usaldatud miskid "Asutuse siseseks kasutamiseks" või veelgi salajasemad dokumendid/juhendid. Mida pole soliidne kuhugi netti üles panna. Natuke refereerida kõnekeeles nagu võib aga anonüümne konsiilium peab leppima et teinekord viiteid ei ole.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Tegelane5 kirjutas: 07 Mär, 2025 10:11
sass2401 kirjutas: 05 Mär, 2025 14:45 Mul tekkis ka sama mõte, kui himu teadmisi levitada, siis peaksid levitajal olema viited kohe lisada. Siin foorumis mujal on see nõue nagu raudpolt püsti. :write:
Küünalde teemal ei oska kaasa rääkida, kuid minumeelest pole võimatu et foorumlasele Olavi on usaldatud miskid "Asutuse siseseks kasutamiseks" või veelgi salajasemad dokumendid/juhendid. Mida pole soliidne kuhugi netti üles panna. Natuke refereerida kõnekeeles nagu võib aga anonüümne konsiilium peab leppima et teinekord viiteid ei ole.
Autotehnika vallas nii salajaseid dokumente ei ole
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 07 Mär, 2025 10:41
Tegelane5 kirjutas: 07 Mär, 2025 10:11
sass2401 kirjutas: 05 Mär, 2025 14:45 Mul tekkis ka sama mõte, kui himu teadmisi levitada, siis peaksid levitajal olema viited kohe lisada. Siin foorumis mujal on see nõue nagu raudpolt püsti. :write:
Küünalde teemal ei oska kaasa rääkida, kuid minumeelest pole võimatu et foorumlasele Olavi on usaldatud miskid "Asutuse siseseks kasutamiseks" või veelgi salajasemad dokumendid/juhendid. Mida pole soliidne kuhugi netti üles panna. Natuke refereerida kõnekeeles nagu võib aga anonüümne konsiilium peab leppima et teinekord viiteid ei ole.
Autotehnika vallas nii salajaseid dokumente ei ole
On küll.
Igal autofirmal on "asutuse siseseks kasutamiseks" dokumentatsiooni küllaga. Alates arenduseosakonnast, kuni valmistoodangu käsitlemise/hooldamise/remondiosakonnani välja. Osad inimesed näevad ja teavad, paljud ei näe ja ei tea, ja siis nad arvavadki, et ei ole mitte midagi "ainult omadele silmadele".
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 07 Mär, 2025 11:15
AMvA kirjutas: 07 Mär, 2025 10:41
Tegelane5 kirjutas: 07 Mär, 2025 10:11

Küünalde teemal ei oska kaasa rääkida, kuid minumeelest pole võimatu et foorumlasele Olavi on usaldatud miskid "Asutuse siseseks kasutamiseks" või veelgi salajasemad dokumendid/juhendid. Mida pole soliidne kuhugi netti üles panna. Natuke refereerida kõnekeeles nagu võib aga anonüümne konsiilium peab leppima et teinekord viiteid ei ole.
Autotehnika vallas nii salajaseid dokumente ei ole
On küll.
Igal autofirmal on "asutuse siseseks kasutamiseks" dokumentatsiooni küllaga. Alates arenduseosakonnast, kuni valmistoodangu käsitlemise/hooldamise/remondiosakonnani välja. Osad inimesed näevad ja teavad, paljud ei näe ja ei tea, ja siis nad arvavadki, et ei ole mitte midagi "ainult omadele silmadele".
Jätame arendusosakonnad ja muu sellise hetkel välja.
Tavalised remondijuhised ja TSB-d ei ole mingi asutusesiseseks kasutamiseks klausliga varustatud. Ega need KOV-id ei ole :lol:
(Autovaldkonnas aastast 1996)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist