Kes tunneb metallide tehnoloogiat, see teab, et metallis jäädava deformatsiooni tekitamiseks on vaja selle esmast ülepainutamist teatud % ulatuses, et detail jääks hiljem algselt soovitud kujusse.kaupo51 kirjutas: ↑12 Aug, 2025 21:17 Kes on autotehases käinud ekskursioonil, see teab, et need kereplekkide stantsid on suured nagu raudteevagunid. Nendega tehakse siis kereplekke, millest usinad robotid asuvad autot kokku keevitama. Mingi linnalegend räägib, et algul stantsitakse mingi x korda nendega originaalplekke ja pärast seda hakatakse B varuosa kereplekke tootma, kui täpsus juba käest ära minema kipub.
Kuidas see tehniliselt käib ma ei tea, aga olen selliseid jutte kuulnud.
% oleneb konkreetse metalli omadustest.
Mahuliste toodete stantsiga vormimiseks on vaja kasutada stabiilsete parameetritega süvavalitsimist võimaldavat plekki, mille hind on loomulikult kallim, kui vanarauast ümbertoodetud plekil.
Kui stantsivorm on algselt projekteeritud täpselt määratud omadustega (kalli) pleki töötlemiseks ja hiljem sama vormi kasutada vanarauast toodetud (odavmetallist) pleki töötlemiseks, siis on naiivne loota, et toodang tuleb täpselt algselt soovitud kujuga.